مجموع نظرات: ۰
شنبه ۲۹ مهر ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۹
۰ نفر

اگر دستی در کار شیرینی‌پزی و کیک‌پزی دارید و مهمانی رسمی یا تولدی در پیش دارید، لازم نیست سراغ شیرینی‌فروشی بروید و کیک سفارش دهید که تازه بعدا کلی از سفارشات شما هم انجام نشده باشد.

کیک

همشهری آنلاین: خودتان برای پخت یک کیک حرفه‌ای دست به کار شوید. این کیک خامه‌ای با میوه‌های مختلف فصل تزئین شده است. شما می‌توانید با توجه به فصل میوه‌های روی آن را تغییر دهید.

مواد لازم برای کیک 

۲‌/ ۱ یک پیمانه آرد 
۱ ق س بیکینگ پودر
۲ /۱ ق چ نمک
۴ /۱ پیمانه شیر
۴ عدد سفیده تخم‌مرغ
۲ /۱ یک پیمانه شکر
۲ /۱ ق چ وانیل
۵۰ گرم کره
۱ ق س پودر کاکائو
۱ پیمانه گردو (خرد شود) برای تزئین
۴ عدد موز (ورقه‌ای بریده شوند) و دیگر میوه‌های فصل برای روی کیک
شربت غلیظ توت‌فرنگی (سیروپ) برای تزئین

خامه

تمام بسته‌های خامه را باز کرده در یک کاسه بزرگ بریزید، به ازای هر بسته یک قاشق سوپخوری‌شکر به آنها اضافه کرده و یک‌چهارم قاشق چایخوری وانیل هم بیفزایید. حالا با همزن برقی شروع به هم زدن مخلوط کنید. حداقل پنج دقیقه این کار را ادامه دهید. تا جایی باید هم بزنید که رد چنگک‌های همزن روی خامه بماند. حالا خامه را در یخچال (یا فریزر) بگذارید و بعد حدود سه ساعت بیرون آورده مجددا هم بزنید. خامه فرم گرفته و شیرین را به دو قسمت تقسیم کنید. به یک قسمت آن، ‌موزهای حلقه شده و گردوهای خرد شده را اضافه کنید و قسمت دیگر را ساده بردارید برای تزئین روی کیک.

مواد لازم 

۳ بسته خامه بزرگ
۲ /۱ پیمانه شکر

۱. آرد و بیکینگ پودر و نمک و پودر کاکائو را در یک کاسه بزرگ مخلوط کنید. شیر و سفیده‌های تخم‌مرغ را هم در یک کاسه دیگر با همزن آن‌قدر بزنید تا یکدست شوند. فر را با درجه حرارت ۱۸۰ درجه سانتی‌گراد معادل ۳۵۰ درجه فارنهایت روشن کنید تا گرم شود.

۲. در یک ظرف دیگر کره نرم شده را با شکر مخلوط کنید و با همزن بزنید. وانیل را هم به آنها اضافه کنید. حالا نوبت اضافه کردن یک سوم از مخلوط آرد به این مواد است. آنها را خوب هم بزنید بعد یک دوم از مایه شیر و سفیده‌های تخم‌مرغ را افزوده و با یکدیگر هم بزنید.

۳. کمی دیگر آرد افزوده و بعد از مخلوط کردن با مواد، بقیه آرد و مایه شیر را اضافه کنید و به دقت هم بزنید تا یکدست شود. حالا خمیر کیک آماده است. قالب گردی انتخاب کنید و آن را چرب کنید و کمی آرد بپاشید.

۴. مایه کیک را در قالب ریخته و در طبقه وسط فر بگذارید و نیم ساعت صبر کنید تا کیک خوب پف کند و بپزد. بعد از این مدت کیک را از فر خارج کرده و بگذارید خنک شود.

۵. بعد از خشک شدن کیک به طور کامل، با یک چاقوی اره‌ای تیز کیک را از عرض به دو یا سه قسمت تقسیم کرده و برش بزنید. هر لایه را با ملایمت و دقت برداشته و کناری بگذارید. روی تکه پایینی کیک مقداری از خامه‌ای را که با گردو و موز خرد شده مخلوط کرده‌اید بریزید و با پشت قاشق آن را صاف کنید. بعد لایه دوم کیک را گذاشته و همین کار را تکرار کنید.

۶. وقتی لایه آخر را روی مواد (خامه و میوه و مغز) گذاشتید، با لیسک خامه ساده وانیلی را روی سطح و کناره‌های کیک بمالید. وقتی خامه را خوب به همه جای کیک پخش و یکدست کردید، کیک را در یخچال بگذارید. در این فاصله میوه‌هایی را که می‌خواهید برای تزئین کیک استفاده کنید، به شکل نگینی خرد کنید.

۷. بعد از اینکه کیک خامه مالیده شده یک ربع در یخچال ماند، آن را بیرون آورده و دوباره با لیسک سطح خامه روی کیک را صاف و مرتب کنید و دوباره دو ساعت در یخچال بگذارید تا خامه خوب خودش را بگیرد. بعد از این مدت روی کیک مقداری سس توت‌فرنگی (شربت غلیظ) بریزید و میوه‌های نگینی شده را روی کیک پخش کنید.

فوت‌وفن

اگر در موقع پخت کیک یک کاسه آب هم در فر بگذارید بهتر است؛ چراکه کیکتان نرم و لطیف شده و روی آن خیلی برشته و سفت نمی‌شود.

یه‌جور دیگه

به جای پخت کیک ساده به روش سنتی شما می‌توانید از پودرهای آماده پخت کیک که با طعم‌های مختلف در سوپرمارکت‌ها عرضه می‌شوند، استفاده کرده و کیک را بپزید و سپس آن را با روش پیشنهادی (خامه و میوه‌های فصل خرد شده) تزئین کنید.

کد خبر 799453
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha