یکشنبه ۶ اردیبهشت ۱۳۸۸ - ۰۵:۳۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: مردم اکوادور روز یکشنبه 26 آوریل برای انتخاب رئیس جمهوری جدید این کشور پای صندوق‌های رای می‌روند.

به گزارش الجزیره، اخذ رای از ساعت 12 ظهر آغاز و 10 ساعت بعد به پایان خواهد رسید. انتظار می‌رود اولین آمار مربوط به این انتخابات بلافاصله پس از بسته شدن مراکز اخذ رای اعلام شود.

ناظران از اتحادیه اروپا و سازمان کشور‌های آمریکایی بر این انتخابات نظارت خواهند کرد.

انتظار می‌رود رافائل کورئا 46 ساله از حزب سوسیالیست با پیروزی در این انتخابات مجددا به عنوان رئیس جمهوری اکوادور برگزیده شود.

این نخستین بار در تاریخ  اکوادور است که رئیس جمهوری برای بار دوم در انتخابات شرکت می‌کند.

بر اساس نتایج نظر سنجی‌های انجام گرفته کورئا در دور اول این انتخابات پیروز خواهد شد.

طبق مفاد قانون اساسی اکوادور در صورتیکه فرد اول انتخابات 40 درصد آرا را به خود اختصاص داده و با ده امتیاز نیز از فرد دوم انتخابات پیشی بگیرد، دیگر نیازی به برگزاری دور دوم انتخابات ریاست جمهوری نخواهد بود..

نتایج نظر سنجی‌ها حکایت از آن دارد که کورئا 48 تا 51 درصد آرا را کسب خواهد کرد. لوسیو گوتیرس رئیس جمهوری سابق نیز که در این انتخابات شرکت می‌کند، کمتر از 14 درصد آرا را به خود اختصاص خواهد داد.

رافائل کورئا از زمان پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری در سال 2006 تا کنون در سه انتخابات ملی از جمله رفراندومی که برای بازنگری در قانون اساسی برگزار شده بود، به پیروزی رسیده است.

قانون اساسی جدید اکوادور بیستمین قانون اساسی این کشور از زمان استقلال آن در سال 1830 است.

 کورئا در صورت پیروزی در این انتخابات برای یک دوره 4 ساله دیگر به مقام ریاست جمهوری خواهد رسید. بر اساس قانون اساسی جدید او همچنین خواهد توانست برای سومین بار نیز در انتخابات ریاست جمهوری شرکت کند.

انتظار می‌رود نتایج اولیه این انتخابات رسما در آخرین ساعات روز یکشنبه اعلام شود. 

کد خبر 79879

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز