مجموع نظرات: ۰
شنبه ۲۲ مهر ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۶
۰ نفر

زن، نقش مهمی در کانون خانواده دارد. او با شاد بودن خود می‌تواند نشاط و شادابی را به همه اعضای خانواده خود انتقال دهد. در این صورت می‌توان گفت:‌خانواده شاد و سالمی را به وجود آورده است.

خانواده

همشهری آنلاین:گروه خانواده-مژگان مهرابی:او نخستین قدمی که می‌تواند برای شادکردن همسر و فرزندانش بردارد، این است که خود را شاد کند. اگر این توانایی را نداشته باشد، در هدفش موفق نخواهد شد.
 پس بهتر است یاد بگیرد که شوخ طبع، مثبت‌اندیش و فعال باشد. محمود انوشه، روانشناس چند راهکار برای شاد بودن پیشنهاد می‌دهد: «شما بانوی محترم توجه کن. تمرکز و فکر کردن به خاطرات تلخ گذشته، شما را به یک شخص افسرده تبدیل خواهد کرد. بعضی از بانوان به جای اینکه توانایی‌های خود را برای درست کردن یک زندگی عاشقانه به‌کار بگیرند، خود را درگیر مسائل جزئی می‌کنند. ناملایمات و ناراحتی‌های کوچک را نادیده بگیرید؛ اگر قرار باشد سر هر مسئله پیش پا افتاده‌ای دعوا و جنجال به پا کنید، واقعا بعد از یک مدتی از نظر روحی مریض خواهید شد.»
«گام اول برای شاد بودن، داشتن افکار مثبت است. وقتی در محل کار، رئیس‌تان به شکلی غیرمنتظره از شما تعریف می‌کند، در منزل قضیه را برای شوهرتان تعریف کنید و او را در شادی خود سهیم کرده و به‌خودتان افتخار کنید. بی‌مقدمه به پسر یا دخترتان بگویید از خرید کردن با آنها لذت می‌برید. لطیفه تعریف کنید. بازی‌های دسته جمعی مثل پانتومیم انجام دهید. سعی کنید از اتفاقات معمولی، خاطره شیرین بسازید. از یادآوری خاطره‌های خوشایند بخندید و اعضای خانواده را به خنده وادارید.»
«اگر کار مهمی انجام دادید. به‌طور مثال وزن خود را کم کرده‌اید یا لباس زیبایی دوخته‌اید به‌خودتان افتخار کنید. تلاش و موفقیت خود را مهم بدانید و دیگران را هم در این شادی و رضایت شریک کنید.
هیچ‌وقت خوشی‌های ساده را دست‌کم نگیرید. به جای عصبانی شدن از سروصدای بچه‌ها به شور وشوق آنها گوش دهید. خدا را شکر کنید و لذت ببرید. کتاب بخوانید و موسیقی ملایم گوش دهید.»

کد خبر 796940

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha