مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۲۳ مهر ۱۴۰۲ - ۰۲:۲۹
۰ نفر

حتی خیلی از آنهایی هم که عاشق غذاهای دریایی هستند و به اصطلاح ماهی‌خورند هم هر ماهی‌ای را دوست ندارند ولی ماهی شیر از جمله ماهی‌های خوش‌خوراک است که به خاطر آنکه تیغ‌های ریزی مانند دیگر ماهی‌ها – به خصوص از نوع شمالی کشور – ندارد، طرفداران زیادی دارد و در غذاهای مختلف می‌توان از آن استفاده کرد

ماهی

همشهری آنلاین: فیله ماهی شیر با نودل هم یک پیشنهاد رژیمی برای دوستداران غذاهای چینی است.  

مواد لازم 

۲ عدد فیله استیک ماهی شیر
۲ ق‌س شکر
۲ /۱ پیمانه سویاسس
۴ /۱ پیمانه سرکه بالزامیک
۲۵۰ گرم نودل
روغن به مقدار لازم
 برای سرخ کردن
مقداری کاهو چینی برای تزئین

۱. در یک کاسه بزرگ شکر را با سرکه بالزامیک مخلوط کرده و خوب هم بزنید. سویا سس را هم افزوده و به هم زدن ادامه دهید. حالا فیله ماهی شیر را در این سس خوابانده و در ظرف را ببندید. ظرف را به مدت سه تا پنج ساعت در یخچال بگذارید تا مزه سس به خورد ماهی برود.

۲. بعد از مزه‌دار شدن ماهی‌ها، در یک تابه مقداری روغن بریزید و روی حرارت بگذارید تا داغ شود. حالا فیله‌های ماهی را در روغن انداخته و سرخ کنید. بعد از سرخ شدن هر دو طرف ماهی، آن را از روغن درآورده و در ظرف موردنظر برای سرو قرار دهید.

۳. سسی که ماهی را در آن خوابانده بودید در قابلمه‌ای کوچک ریخته، ‌روی حرارت بگذارید تا جوش بیاید و کمی غلیظ شود. وقتی کمی جوشید شعله را خاموش کنید.

۴. در یک قابلمه مقداری آب ریخته، روی حرارت بگذارید تا جوش بیاید. وقتی آب جوش آمد نودل را در آن بریزید. مدت زمان پخت نودل حدودا پنج، شش دقیقه است. بعد از این مدت نودل‌ها را آبکش کرده و در ظرفی بریزید.

۵. نودل‌های پخته شده را با سس غلیظ شده مخلوط کرده در کنار ماهی‌های سرخ شده در ظرف موردنظرتان بگذارید و با کاهو چینی و سبزیجات دلخواه سرو کنید.

یه‌جور دیگه

ماهی‌ها را با روغن زیتون و کره هم می‌شود سرخ کرد که مطمئنا مزه بهتری به آنها خواهد داد ولی دیگر رژیمی نیست.

از کجا بخریم؟

نودل و سرکه بالزامیک و سویاسس را از فروشگاه‌های بزرگ و فیله استیک ماهی شیر را هم از فروشگاه‌های پروتئینی تهیه کنید.

کد خبر 796879
منبع: روزنامه همشهری

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha