جمعه ۱۹ آبان ۱۳۸۵ - ۱۵:۵۱
۰ نفر

گروه حوادث: سرنشینان سمند مشکی که با معرفی خود به عنوان مامورمبارزه با مواد مخدر پول های مرد میانسال را به سرقت برده بودند، هنگام فرار نمی‌دانستند خودروی پلیس در تعقیب آنهاست.

ظهر 8 آبان ماه ،زمانی که مرد میانسالی یک میلیون تومان از حساب خود برداشت کرده بود، هنگام خروج از بانک متوجه خودروی  سمند مشکی شد که جلوی پای او توقف کرد و بلافاصله مردی از آن پیاده شد.

این مرد که خود را مامور مبارزه با مواد مخدر معرفی می‌کرد،  با این  بهانه که مرد میانسال مظنون به حمل مواد مخدر است به  بازرسی بدنی از وی پرداخت و لحظاتی بعد  کیف دستی وی را باز کرد در یک چشم به هم زدن پول‌های مرد میانسال را برداشت و با زدن ضربه ای به او به داخل خودرو پرید.

مرد میانسال که تازه متوجه شده بود سرنشینان سمند مشکی ماموران قلابی هستند.  با فریاد از مرد کمک خواست و دستگیره در ماشین را گرفت تا مانع فرار سارقان شود ولی پس از آنکه چند متر روی زمین کشیده شد دستگیره را رها کرد و به زمین افتاد.

هنوز لحظاتی از این سرقت نگذشته بود که ماموران گشت پلیس با دیدن خودروی سمند در حال  فرار وارد ماجرا شدند و به تعقیب این خودروپرداختند. دقایقی پس از این تعقیب و گریز در حالی که خودروی سمند به نزدیکی خیابان رسالت غربی رسیده بود ماموران مسیر او را سد کردند و در همین هنگام یکی از سارقان  با دیدن پلیس خود را از خودرو به بیرون پرت کرد تا  فرار کند ولی شدت برخورد با زمین آنقدر زیاد بود که او در همانجا به دام ماموران افتاد و همدست دیگرش موفق به فرار شد.

با دستگیری یکی از سارقان و انتقال او به کلانتری به دستور حسن جراحی بازپرس شعبه 15 دادسرای صادقیه ،تحقیقات پلیسی از وی آغاز و مشخص شد وی و همدستش از سال گذشته فعالیت مجرمانه خود را آغاز کرده و تا کنون پول‌های بیش از 15 نفر را به سرقت  برده‌اند.

متهم در بازجویی‌ها گفت: زمستان سال گذشته به خاطر ورشکستگی و اوضاع بد مالی تصمیم به سرقت از مشتریان بانک‌ها گرفتم، اما برای انجام این کار به یک همدست نیاز داشتم. به همین دلیل یک روز که با همدستم آشنا شدم به اوپیشنهاد دادم تا در این کار کمکم کند. او که  یک سمند مشکی رنگ داشت  وقتی دید نقشه من نقص ندارد موافقت کرد و فعالیت ما آغاز شد. 

وی ادامه داد: در اولین اقدام یک دست لباس پلیسی تهیه کردیم و  با استفاده از کامپیوتر چند قطعه کارت شناسایی جعل کردم. پس از آن سوار ماشین  می شدیم و با پرسه زدن مقابل بانک ها کسانی را که با کیف‌های پراز پول از بانک خارج می‌شدند،  زیر نظر می گرفتیم. سپس وارد عمل می‌شدیم و با معرفی خود به عنوان مامور،‌ پول‌های وی را به سرقت می‌بردیم.

پس از اعترافات متهم، ماموران اطلاعات ناجا جستجو برای دستگیری همدست دیگر او را آغاز کردند و پس از بررسی های گسترده موفق شدند وی را در خانه اش در رباط کریم دستگیر کنند.

با انتقال این مرد به اداره پلیس وی نیز به شرکت در سرقت ها اعتراف کرد و گفت: من در تمامی سرقت ها نقش راننده را بر عهده داشتم و همدستم خود را مامور معرفی می‌کرد و پس از سرقت‌ها  نیز پول‌های مسروقه را نصف می کردیم.

این گزارش حاکی است متهمان هم‌اکنون با صدور قرار بازداشت موقت از سوی بازپرس جراحی  در اداره پلیس به سر می برند و کسانی که اموالشان با این شگرد به  سرقت رفته است می توانند برای شناسایی سارقان به شعبه 15 بازپرسی در دادسرای صادقیه مراجعه کنند.

کد خبر 7956

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز