مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۱۸ مهر ۱۴۰۲ - ۰۶:۲۹
۰ نفر

همه متخصصان بر این عقیده‌اند که برای اینکه در یک روز انرژی کافی برای فعالیت‌های جسمی و فکری داشته باشید باید یک صبحانه مفصل بخورید.

شُورهز

همشهری آنلاین: فرانسوی‌ها هم معمولا این توصیه را خوب رعایت می‌کنند. شورهز یک صبحانه فرانسوی همه چیز تمام است که البته شما می‌توانید آن را به عنوان شام یا عصرانه فرزندتان هم آماده کنید.

مواد لازم

۲۰۰ گرم پنیر صبحانه یا پنیر فتا
۱۰۰ گرم خامه
۱ ق س جعفری خرد شده
۲ برگ کاهو
چند عدد زیتون برای تزئین
نمک و فلفل به مقدار لازم
۱ عدد نان باگت

۱.  پنیر را در کاسه‌ای ریخته و با پشت چنگال له کنید. حالا خامه را اضافه کرده و باز با چنگال مخلوط کنید. به طوری که پنیر و خامه به خوبی در هم ترکیب شده و مخلوطی صاف و یکدست ایجاد شود.

۲. کاهو را خوب شسته و پس از ضدعفونی کردن در آبکش بگذارید. بعد از اینکه برگ‌های کاهو خشک شدند، آنها را روی تخته آشپزخانه گذاشته و خوب ریز کنید. کاهوی خرد شده و جعفری‌های ریز و ساطوری را هم به مخلوط پنیر و خامه اضافه کنید و خوب هم بزنید تا همه مواد با هم مخلوط شوند.

۳. نمک و فلفل را هم به مقدار دلخواه بیفزایید تا ترکیبتان طعم‌دار شود. می‌توانید حالا آن را در ظرف ریخته، سرو کنید. البته بهتر است که این مخلوط را حدود نیم ساعت در یخچال بگذارید تا خنک شود. برای سرو کردن، همه مخلوط را با برش‌های نان باگت و دانه‌های زیتون تزئین کرده و سرو کنید.

یه‌جور دیگه

به جای جعفری از گشنیز هم می‌توانید در این صبحانه استفاده کنید.

کد خبر 794872
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha