گروه اجتماعی: دبیر کمیته داوری تخصصی یادداشت و سرمقاله و همچنین دبیر کمیته مصاحبه سیزدهمین جشنواره مطبوعات و اولین جشنواره خبرگزاری‌ها از بالا بودن سطح آثار ارسالی نشریات محلی به جشنواره مطبوعات خبر دادند.

محمد مهاجری گفت:‌آثار نشریات محلی در گرایش یادداشت و سرمقاله از کیفیت بالایی برخوردار بود به طوری که برخی از آثار آنان هم‌سنگ و هم عرض مطبوعات سراسری بود.

دبیر کمیته داوری تخصصی یادداشت و سرمقاله تعداد یادداشت‌ها و سرمقاله‌‌های ارسالی از سوی خبرگزاری‌ها را بسیار محدود دانست و افزود: در عین حال آثار ارسالی این گرایش در مطبوعات سراسری و نشریات محلی در سطح قابل قبولی قرار داشت.

مهاجری درباره بالا بودن کیفیت آثار ارسالی به جشنواره مطبوعات، بیان کرد: افراد قلم به دست در عرصه مطبوعات آثار ضعیف خود را به جشنواره ارسال نمی‌کنند به طوری که این امر تاثیر بسزایی در افزایش سطح کیفی آثار داشته است.

وی تعداد آثار برگزیده در مرحله اول داوری را پنج‌ برابر میزان پیش‌بینی شده ارزیابی و تصریح کرد: باید در بخش یادداشت و سرمقاله‌های مطبوعات سراسری چهار اثر و در بخش نشریات محلی دو اثر به کمیته داوران نهایی ارسال شود. دبیر کمیته داوری تخصصی مصاحبه سیزدهمین جشنواره مطبوعات خبرگزاری‌ها نیز اظهار داشت: کیفیت مصاحبه‌های نشریات محلی  بسیار دور از انتظار بود و در برخی موارد نیز با مطبوعات سراسری برابری می‌کرد، به این معنی که کیفیت آثار مصاحبه‌های نشریات محلی بسیار بهتر از تولیدات مطبوعات سراسری بود.
فریدون صدیقی گفت :حضور خبرگزاری‌ها در گرایش مصاحبه در جشنواره امسال باتوجه به اینکه مصاحبه یکی از روش‌های اصلی تولید خبر در خبرگزاری‌ها محسوب می‌شود، بسیار کم‌رنگ بوده است. وی با اشاره به سطح مطلوب مصاحبه‌‌های ارسال شده، گفت: بیش از 200 اثر برای داوری به کمیته ارسال شد البته با توجه به حجم انبوه مصاحبه‌ها در روزنامه‌ها و نشریات تخصصی، این تعداد بسیار پایین است. صدیقی با تأکید بر لزوم تفکیک داوری‌ مصاحبه‌های ارسال شده از سوی خبرگزاری‌ها با مطبوعات، افزود: تفاوت میان ساختار و ادبیات مصاحبه‌های خبرگزاری‌ها و مطبوعات باعث داوری متفاوت این دو بخش از یکدیگر می‌شود.
دبیر کمیته داوری تخصصی مصاحبه اظهار داشت: شش اثر در بخش مصاحبه مطبوعات سراسری و  از بخش نشریات محلی نیز پنج اثر برای داوری نهایی به کمیته داوران نهایی ارسال شده است.

کد خبر 7939

پر بیننده‌ترین اخبار رسانه و روزنامه‌نگاری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز