گروه اجتماعی: دبیر سیزدهمین جشنواره مطبوعات تعداد آثار ارسال شده به دبیرخانه سیزدهمین جشنواره مطبوعات را 5 هزار و 322 اثر اعلام کرد.

وی گفت: تعداد آثار ارسالی امسال در مقایسه با سال قبل بیش از 5/3 برابر افزایش داشته است.

رضا مقدسی گفت: تعداد نفرات شرکت‌کننده در جشنواره سیزدهم بیش از 1500 تن هستند که تعداد شرکت‌کننده امسال نیز نسبت به سال قبل 2 برابر افزایش داشته است.

وی با اشاره به اینکه بخشی از آثار رسیده دچار نقص هستند، گفت: نواقص آثار عمدتا شامل افرادی می‌شود که در رشته انتخابی خود فقط یک اثر فرستاده‌اند همچنین افرادی که در دو گرایش و یا دو گستره انتشار (سراسری – محلی) اثر ارسال کرده باشند، بطور تصادفی یکی از آنها حذف خواهد شد.

وی با بیان اینکه در ارتباط با کمیته‌های کارشناسی، بسته به حجم آثار رسیده در هر کمیته، ترکیب کارشناسان متفاوت ارزیابی شده است، گفت: در خصوص کمیته‌هایی که با تراکم آثار مواجهند 5 تا 7 کارشناس در نظر گرفته و سایر کمیته‌ها نیز بسته به حجم آثارشان تا 3 کارشناس پیش‌بینی شده است.

رضا مقدسی تصریح کرد: کار بررسی اولیه آثار در مراحل کارشناسی تا داوری نهایی براساس یک جدول زمان‌بندی شده صورت خواهد گرفت که مراحل مختلف کار نیز براساس این جدول زمان‌بندی کنترل می‌شود.

وی اضافه کرد: همه تلاشمان را خواهیم کرد تا در زمان مقرر که اوایل آذر ماه است نفرات برگزیده را معرفی کنیم.

دبیر سیزدهمین جشنواره مطبوعات در خصوص نحوه رسیدگی آثار در کمیته داوران نهایی نیز گفت: بعد از بررسی آثار در کمیته‌های کارشناسی و استخراج آثار برگزیده از سوی این کمیته‌ها دو برابر این تعداد اثر، برای هیأت داوران نهایی ارسال خواهد شد و سپس هیأت داوران نهایی آثار برگزیده را در هر بخش انتخاب خواهند کرد.

 وی همچنین به اولین حضور خبرگزاری‌ها در جشنواره سیزدهم اشاره کرد و افزود: استقبال خبرگزاری‌ها در سال اول، خوب و امیدوارکننده بوده. امسال 232 اثر از سوی خبرگزاری‌ها به دبیرخانه جشنواره مطبوعات ارسال شد که در این بین بیشترین اثر ارسالی به خبرگزاری ایسنا تعلق دارد.

وی در پایان به استقبال کم‌نظیر نشریات استانی و محلی اشاره کرد و گفت: استقبال خوب نشریات محلی نشان‌دهنده فضای رقابتی مثبت در بین آنها است.

کد خبر 5209

پر بیننده‌ترین اخبار رسانه و روزنامه‌نگاری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز