دبیر قرارگاه جوانی جمعیت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با علام اینکه ۳۰ درصد جمعیت کشور در سال ۲۰۵۰ میلادی سالمند می‌شوند، از استان های گیلان، مازندران، اصفهان و تهران به عنوان استانهایی یاد کرد که بیشترین درصد سالمندان را دارند.

جمعیت

به گزارش همشهری آنلاین، صابر جباری دبیر قرارگاه جوانی جمعیت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در نشست خبری که به مناسبت هفته سالمند در ستاد وزارت بهداشت برگزار شد، با اعلام اینکه ۳۰ درصد جمعیت کشور در سال ۲۰۵۰ میلادی سالمند می‌شوند، از استان‌های گیلان، مازندران، اصفهان و تهران به عنوان استان‌هایی یاد کرد که بیشترین درصد سالمندان را خواهند داشت.  

جباری اظهار کرد: استان‌های تهران، خراسان رضوی و فارس بیشترین تعداد سالمند را داشته و استاهای سیستان و بلوچستان، هرمزگان، بوشهر و کهگیلویه و بویراحمد نیز بیشترین جمعیت جوان را دارند.

وی این نکته را مطرح کرد که اکنون جمعیتی معادل ۴ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر در بازه سنی ۳۱ تا ۳۹ سال در کشور مجرد هستند که در دوره سالمندی دچار چالش سالمندی تنها می‌شوند.

جباری با بیان اینکه ۹۴ درصد سالمندان از بیمه پایه برخوردارند، تصریح کرد: ۱۰ میلیون سالمند بالای ۶۵ سال داریم.

دبیر قرارگاه جوانی جمعیت وزارت بهداشت گفت: تداخلات دارویی، مشکلات دهان و دندان، شنوایی، ابتلا به بیماری قلبی و عروقی و دیابت در سالمندان شایع‌تر است.

کد خبر 792805
منبع: ایرنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار جامعه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • آقا پسر IR ۱۵:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۹
    0 0
    ازدواج؟ نه ممنون مرسی