همشهری آنلاین: توافق دوجانبه آمریکا وروسیه برای الحاق روسیه به سازمان جهانی تجارت گام بزرگی در فرایند الحاق 13 ساله پر پیچ و خم این کشور به سازمان مذکور تلقی می شود.

به گزارش خبرگزاری رویترز ،الکساند شوکین رییس اتحادیه صنعتگران و کارآفرینان روسیه که همراه گرمان گرف وزیر اقتصاد روسیه در پکن بسر می برد در یک گفتگوی تلفنی با رویترز اعلام کرده توافق بین روسیه وآمریکا برای الحاق به سازمان جهانی حاصل شده است.

قبلا نیز الکساندر شارنف معاون وزیر اقتصادی روسیه از توافق دو کشور در این خصوص خبر داده بود.

وی افزوده بود قرار است روسای جمهور روسیه و آمریکا در دیدارشان در حاشیه نشست سران مجمع همکاری اقتصادی آسیا- اقیانوسیه (اپک) که هفته آینده در شهر هانوی پایتخت ویتنام برگزار می شود این توافق را نهایی کنند.

توافق دوجانبه روسیه با آمریکا گام کلیدی برای الحاق روسیه به عنوان بزرگترین اقتصاد جهان خارج از سازمان جهانی تجارت به این سازمان محسوب می شود.

مذاکرات آمریکا و روسیه در خصوص الحاق به سازمان جهانی تجارت از 13 سال قبل در جریان بوده است.

مهمترین مانع بر سر راه به نتیجه رسیدن این مذاکرات تاکنون عدم تمایل روسیه برای بازگشایی بازار گوشت خود بر روی تولید کنندگان آمریکایی و نگرانی های آمریکا در خصوص سرقت اینترنتی و یدئویی در روسیه بوده است.
 
توافق با آمریکا به روسیه امکان خواهد داد تا طی چند ماه آینده کل فرایند الحاق خود به سازمان جهانی تجارت را پایان دهد و به عضویت این سازمان در آید.

کد خبر 7925

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد‌ جهان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز