امروز نهم شهریور، نخستین روز از هفته ملی سالمند است و به همین مناسبت یک‌بار دیگر سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران برای آنهایی که سن‌شان بالای ۶۵ سال است، یادآوری کرده که می‌توانند با دریافت کارت منزلت از برخی امکانات فرهنگی و رفاهی به‌صورت رایگان برخوردار شوند.

کارت منزلت

به گزارش همشهری آنلاین: امروز نهم شهریور، نخستین روز از هفته ملی سالمند است و به همین مناسبت یک‌بار دیگر سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران برای آنهایی که سن‌شان بالای ۶۵ سال است، یادآوری کرده که می‌توانند با دریافت کارت منزلت از برخی امکانات فرهنگی و رفاهی به‌صورت رایگان برخوردار شوند.

احتمالا عنوان کارت منزلت به گوش خیلی‌ها خورده و تعداد زیادی از سالمندان هم از این کارت استفاده می‌کنند، اما برای آنهایی که هنوز از وجود چنین امکانی خبر ندارند، باید بگوییم که سال ۸۳ طرح جامع گنجینه‌ها یا همان طرح کارت منزلت توسط سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و در فرهنگسرای امید با هدف تکریم سالمندان و جهان‌دیدگان شهر تهران و بهره‌مندی آنان از خدمات رایگان و تخفیفی مراکز فرهنگی، هنری، ورزشی، حمل‌ونقل و... شهرداری تهران و سازمان‌های وابسته راه‌اندازی شد.

از آن سال تاکنون سالمندان زیادی با استفاده از این کارت توانسته‌اند از امکانات ویژه شهرداری بهره‌ببرند و امسال هم شهرداری تهران یک‌بار دیگر برای ثبت درخواست و گرفتن کارت فراخوان داده و اعلام کرده که سالمندان بدون مراجعه حضوری و به‌صورت آنلاین می‌توانند برای گرفتن کارت منزلت ثبت‌نام کنند. فرهنگسرای امید نهاد متولی صدور کارت منزلت شهروندان در سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران است و باید بگوییم که کارت منزلت تنها به بازنشستگان اختصاص ندارد و همه سالمندان تهران که شرط سنی ۶۵سال ‌به بالا را دارند، می‌توانند با ارائه مدارک لازم، این کارت را دریافت کنند و از مزایای رایگان آن بهره‌مند شوند. سالمندان متقاضی دریافت کارت منزلت با مراجعه به سامانه اینترنتی ثبت‌نام منزلت به نشانی: manzelat.farhangihonari.ir و تکمیل فرم و مدارک لازم می‌توانند به‌راحتی و در منزل خود کارت منزلت را دریافت کنند. مدارک لازم برای ثبت‌نام کارت منزلت هم شامل یک قطعه عکس، کپی صفحه اول شناسنامه و کارت ملی می‌شود و هزینه صدور این کارت تنها یک‌بار از هر فرد گرفته می‌شود. همچنین دارندگان کارت منزلت برای دریافت کارت‌های الکترونیک مدت‌دار مترو و اتوبوس علاوه بر مراجعه حضوری به ایستگاه‌های مترو، می‌توانند به سایت www.ezpay.ir مراجعه و ثبت‌نام کنند.

حالا اجازه بدهید بگوییم که اصلا پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌هایمان با این کارت‌ها چه خدماتی دریافت می‌کنند و این کارت‌ها به چه دردی می‌خورد. دارندگان این کارت می‌توانند از تخفیف ۹۰درصدی خدمات کارت مترو و اتوبوس (طبق ضوابط شرکت بهره‌برداری راه‌آهن شهری تهران و حومه) بهره ببرند، به‌صورت رایگان در سالن‌های سینمایی فرهنگسراهای تهران فیلم تماشا کنند، به‌صورت رایگان از دوره‌های آموزشی مراکز فرهنگی هنری شهرداری تهران (یک کلاس در هر فصل) استفاده کنند، از سالن‌های ورزشی و استخرهای قیدشده در دفترچه خدمات رایگان بهره ببرند و به‌صورت رایگان در کتابخانه‌های سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران عضو شوند.

کد خبر 792498

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فرهنگ عمومی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha