همشهری آنلاین: مطالعه‌ای جدید در مورد هرزنامه‌ها، نشان می‌دهد که این ایمیل‌های ناخواسته نه‌تنها برای امنیت اینترنت مضر هستند، بلکه به محیط زیست نیز آسیب وارد می‌کنند.

به گزارش بی‌بی‌سی، مطالعه جدید شرکت مک‌آفی و موسسه ICF نشان می‌دهد که 62 تریلیون هرزنامه‌ای که در اینترنت فرستاده می‌شود عامل تولید 17 میلیون تن گاز کربن دی‌اکسید در سال است.

این مطالعه، فیلتر کردن مناسب ایمیل‌ها را به عنوان یکی از راه‌ها موثر کاهش 75 درصدی هرزنامه توصیه می‌کند. کاهش این تعداد هرزنامه به اندازه حذف 2.3 میلیون اتومبیل از گسیل گاز کربن دی اکسید در سال می‌کاهد.

موسسه ICF در این گزارش مبارزه با مراکز تولید هرزنامه را به عنوان راه حل اساسی این مشکل معرفی می‌کند. ICF همچنین از تعطیلی شبکه McColo یاد می‌کند که باعث کاهش موقت 70 درصدی هرزنامه شد.[کاهش 70درصدی هرزنامه‌ در پی تعطیلی McColo]

گزارش McAfee در مورد هرزنامه چند روز بعد از گزارش جامع شرکت سیمانتک در مورد ایمیل‌ها ناخواسته منتشر شد. سیمانتک در این گزارش از افزایش 192 درصدی هرزنامه در اینترنت خبر می‌دهد و مایکروسافت نیز در گزارش سالانه امنیت سایبر خود اعلام کرده‌است که بیش از 92 درصد ایمیل‌های ارسالی در اینترنت ناخواسته هستند.[جدیدترین گزارش‌ امنیت سایبر: افزایش هرزنامه‌ها]

متخصصان امنیت سایبر معتقدند که شبکه‌های Botnet با گسترش نفوذ خود با استفاده از ابزاری نظیر کرم کانفیکر نه تنها امنیت سایبر را با خطر روبرو می‌کنند، بلکه موثر بودن و بهره‌وری کاربران اینترنت را نیز با خطر روبرو می‌کنند.

کد خبر 79179

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز