پنجشنبه ۲۷ فروردین ۱۳۸۸ - ۱۸:۲۴
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: حدود شصت درصد از مردم هند در نخستین مرحله از انتخابات پارلمانی شرکت کردند

برخلاف تهدیدهای مکرر مائوئیست‌های هند و از طرفی گرمای بیش از چهل درجه سانتیگراد، حدود شصت درصد از مردم این کشور در نخستین مرحله از انتخابات پارلمانی شرکت کردند.

خبرنگار فرانس 24 از دهلی نو گزارش داد، حملات امروز مائوئیست‌های مخالف دولت هند به مراکز و دفاتر اخذ رای موجب شد 9 نفر از نظامیان این کشور کشته و چندین مرکز اخذ رای به آتش کشیده شود.

An election official, seated, checks the identity of women at a polling station, in Jamuva Bazar, near Varanasi, India, Thursday, April 16, 2009.

فیلیپ لو واسور خاطرنشان کرد با توجه به کثرت جمعیت در هند و وجود احزاب مختلف در این کشور، رضایت تمام گروههای انتخاباتی از نتایج این انتخابات ناممکن است.

بیش از یکصد و چهل میلیون نفر در هند واجد شرکت در این انتخابات هستند و هر حزب و گروهی مطالبات خاص سیاسی و اقتصادی خود را دنبال می‌کند و رسیدن به یک اجماع واحد مشکل و می‌توان گفت ناممکن است.

در حال حاضر دو ائتلاف مهم چپ مرکزی به رهبری نخست وزیر کنونی هند و دیگری ائتلاف ملی گراها هستند که بطور جدی در این انتخابات با یکدیگر رقابت می‌کنند.

این انتخابات که از آن به عنوان "بزرگترین تمرین دموکراسی در جهان" نام برده می‌شود در مجموع در پنج مرحله تا شانزدهم ماه مه (26 اردیبهشت) برگزار خواهد شد و در مجموع هفتصد و چهارده میلیون رای دهنده پانصد و چهل و سه نماینده پارلمان هند از بیست و هشت ایالت و هفت ناحیه این کشور را انتخاب خواهند کرد.

بیش از دو میلیون نظامی هند مسئولیت امنیت این انتخابات را بر عهده دارند

کد خبر 79167

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیا و اقیانوسیه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز