مجموع نظرات: ۰
جمعه ۳۱ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۴
۰ نفر

اگر یک مهمانی رسمی دارید و می‌خواهید میز اردور مفصلی برای مهمانتان بچینید، از فرصت استفاده کرده و با فلفل دلمه‌ای‌های رنگارنگ موجود در بازار اردور خوشمزه‌ای در مایکروفر بپزید.

اردور پنیر و فلفل

همشهری آنلاین: نان و پنیر فقط مخصوص صبحانه نیست با پنیرهای صبحانه اردور هم می‌شود پخت.

مواد لازم 

۳ عدد فلفل دلمه‌ای قرمز درشت
۲ ق س سرکه
نمک و فلفل به مقدار لازم
۴ ق س پودر ژلاتین
۲۰۰ گرم پنیر صبحانه معمولی
۳ بسته ۱۰۰ گرمی پنیر خامه‌ای
۷۵ گرم کره
۳ بسته ۱۰۰ گرمی بیسکویت کراکر نمکی
۴ برش نان تست
۳ /۱ پیمانه گردوی خرد شده
۱ بوته کلم بروکلی برای تزئین
۱ ق س ریحان خشک
۱ ق س پودر پاپریکا

۱. فلفل دلمه‌ای‌ها را خوب شسته و دم و تخم‌های آنها را جدا کرده و به چند تکه درشت تقسیم کنید. آنها را در یک ظرف شیشه‌ای گود با کمی آب و سرکه با درپوش در مایکروفر قرار دهید و با سیستم مایکرو بالاترین قدرت (۱۰۰ درصد) به مدت ۱۵ ـ ۱۳ دقیقه بپزید.

۲. فلفل دلمه‌ای‌های پخته را در غذاساز ریخته و با نمک و فلفل مخلوط کرده و پوره کنید. بعد پودر پاپریکا و دوو نیم ق پودر ژلاتین را اضافه کنید و تا وقتی پوره فلفل دلمه‌ای داغ است مخلوط کنید. این مخلوط را در ظرفی ریخته و کنار بگذارید.

۳. پنیر سفید و دو بسته از پنیرهای خامه‌ای را با گردو و ریحان خشک در مخلوط‌کن ریخته و خوب با یکدیگر مخلوط کنید و در یک کاسه بزرگ بریزید.

۴. باقیمانده پودر ژلاتین (یک‌و نیم ق س) را با یک‌چهارم پیمانه آب در دستگاه مایکروفر بدون در پوش قرار دهید. دستگاه را روی پایین‌ترین قدرت (۲۰ درصد) تنظیم کرده و به مدت سه تا چهار دقیقه صبر کنید تا پودر ژلاتین در آب حل شود.

۵. بعد مخلوط را بیرون آورده، هم بزنید و درون مواد پنیری ریخته و با قاشق خوب هم زده و مخلوط کنید. چند قاشق از پوره فلفل دلمه‌ای قرمز رنگ را درون این ترکیب اضافه کنید تا رنگ آن صورتی شود.

۶. نان‌های تست را روی تخته آشپزخانه گذاشته و با چاقوی تیز کناره‌های سفت و برشته آنها را جدا کنید. حالا نان‌های آماده و بیسکویت‌ها را در دستگاه غذاساز ریخته و خرد کنید تا پودر شوند. در این مرحله یک بسته باقیمانده پنیر خامه‌ای و کره را به مخلوط اضافه کنید و دوباره دستگاه را روش کنید تا خوب ترکیب شوند.

۷. ظرف پیرکس مستطیل شکلی را برداشته و آماده کنید. نان‌های تست و بیسکویت‌های آماده شده از مرحله قبل را از در ظرف ریخته و با پشت قاشق یا با دست فشار دهید تا به صورت یک لایه یکدست و با قطر یکنواخت در کف ظرف پهن شود.

۸. لایه دوم مواد صورتی رنگ (مایه پنیر) است که باید آن را روی لایه زیرین (نان و بیسکویت‌ها) بریزد و باز صاف و یکدست کنید. لایه بعدی یعنی لایه آخر، پوره فلفل قرمز است که باز طبق مراحل پیش با پشت قاشق یا کف دست آن را صاف کرده و کمی فشرده می‌کنید تا لایه‌ها به خوبی در هم فروروند.

۹. بوته بروکلی را خوب شسته و به گل‌های (تکه‌های) ریز خرد کنید. بروکلی‌های کوچک شده را روی سطح اردور چیده و ظرف را در یخچال بگذارید تا غذا خنک شود. بهتر است  اردور سه- چهار ساعت در یخچال بماند تا همه لایه‌ها مزه‌دار و خنک شوند.

برای سرو کردن بهتر است این پیش غذا را خنک سرو کنید و با چاقوی تیز به برش‌های کوچک تقسیم کنید. تا به راحتی برداشته شوند.

کد خبر 789923
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha