دوشنبه ۲۴ فروردین ۱۳۸۸ - ۱۴:۵۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: سازمان هواشناسی در اخطاریه ویژه‌ای نسبت به کاهش 10 درجه‌ای دما در نیمه شمالی کشور هشدار داد

سازمان هواشناسی در اخطاریه ویژه‌ای نسبت به کاهش 10 درجه‌ای دما در نیمه شمالی کشور هشدار داد.

به گزارش ایسنا، با توجه به کاهش دمای محسوس بین 5 تا 10 درجه سانتیگراد در صبح سه‌شنبه (25 فروردین) در شمال، شمال‌غرب و استان‌های جنوب البرز و گسترش و تداوم آن در روز چهارشنبه در شمال شرق و شرق کشور سرمازدگی محصولات کشاورزی در مناطق فوق پیش‌بینی می‌شود.

همچنین در روز چهارشنبه دمای هوا در نیمه غربی به ویژه سواحل جنوبی دریای خزر و در روز پنجشنبه در نیمه شرقی بین 5 تا 12 درجه سانتیگراد افزایش می‌یابد.

سازمان هواشناسی کشور همچنین اعلام کرد: نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی بیانگر ادامه فعالیت سامانه بارشی در غالب نقاط کشور است که بارش‌ها در نوار شمالی کشور به صورت برف همراه با کولاک برف و در دیگر نقاط بارش باران و رعد و برق و وزش باد خواهد بود.

از اواخر وقت روز دوشنبه بتدریج از سمت غرب و شمال غرب از میزان ابرناکی کاسته شده و روز سه‌شنبه سامانه فوق در دامنه‌های شرقی البرز، سواحل شرقی دریای خزر، شمال شرق و شرق کشور فعال بوده و بتدریج از اواخر وقت روز سه‌شنبه از مرزهای شمال شرق کشور خارج خواهد شد. کاهش قابل ملاحظه دما تا ظهر سه‌شنبه در نیمه شمالی کشور و از سه‌شنبه تا ظهر چهارشنبه همراه با وزش باد سرد در نیمه شرقی بویژه شمال شرق و شرق کشور رخ می‌دهد. از این رو سرمازدگی محصولات کشاورزی در مدت یاد شده در برخی مناطق ذکر شده دور از انتظار نیست. از چهارشنبه افزایش قابل ملاحظه دما از غرب کشور شروع شده و در ظهر چهارشنبه و روز پنج شنبه این افزایش دما در نیمه شرقی کشور رخ خواهد داد. مجددا از چهارشنبه سامانه بارشی دیگری از شمال غرب و غرب کشور وارد کشور خواهد شد.

بر این اساس سازمان هواشناسی کشور آسمان تهران را در روز سه‌شنبه کمی ابری همراه با وزش باد در بخش‌های شرقی نیمه‌ابری بتدریج با کاهش ابر پیش‌بینی کرد که حداقل و حداکثر دمای در این روز با 2 درجه کاهش به 6 و 14 درجه سانتیگراد بالای صفر می‌رسد.

 همچنین در روز چهارشنبه آسمان تهران کمی ابری در بعد از ظهر بتدریج ابری همراه با بارش پراکنده و وزش باد خواهد بود که حداقل و حداکثر دما در این روز با 4 درجه افزایش به 10 و 20 درجه سانتیگراد بالای صفر می‌رسد.

واحد مرکزی خبر نیز گزارش داد که بارش برف وباران اکثر استان‌های ایران را فراگرفت و بارش برف مدارس استانهای گیلان، قزوین، اردبیل و آذربایجان شرقی و غربی را به تعطیلی کشاند.

کد خبر 78926

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز