دوشنبه ۲۴ فروردین ۱۳۸۸ - ۱۴:۵۸
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: بارش برف وباران اکثر استان‌های ایران را فراگرفت و بارش برف مدارس استانهای گیلان، قزوین، اردبیل و آذربایجان شرقی و غربی را به تعطیلی کشاند

به گزارش سازمان هواشناسی، با توجه به کاهش دمای محسوس بین 5 تا 10 درجه سلیسوس در صبح سه‌شنبه (25 فرودین) در شمال، شمال غرب و استانهای جنوب البرز و گسترش و تداوم آن در روز چهارشنبه در شمال شرق و شرق کشور سرمازدگی محصولات کشاورزی در مناطق فوق پیش‌بینی می‌شود. [هشدار هواشناسی درباره باران شدید در 18 استان]

بر اساس این گزارش همچنین روز چهارشنبه دمای هوا در نیمه‌غربی به ویژه سواحل جنوبی دریای خزر و در روز پنج‌شنبه در نیمه‌شرقی بین 5 تا 12 درجه سلسیوس افزایش می‌یابد.

برف مدارس را تعطیل کرد

به گزارش واحد مرکزی خبر، مردم شهرستانهاى بناب، مراغه، هریس، کلیبر، ملکان، بستان‌آباد، سراب، میانه، مراغه و تبریز امروز شاهد بارش برف بودند.

بر اساس این گزارش، بارش برف موجب تعطیلى مدارس ابتدائى شهرستان هشترود در نوبت قبل از ظهر شد.

همچنیمن بارش شدید برف درشهرهاى سرعین، نیر و هیر، نمین، کوثر، خلخال نیز موجب تعطیلى همه مقاطع تحصیلى نوبت صبح و بعد ازظهر شد.

میزان بارش برف در برخى ارتفاعات استان اردبیل به 35 سانتی‌متر رسیده است. تردد در محور خلخال، اسالم بعلت کولاک شدید یخبندان با استفاده از زنجیر چرخ میسر است.

راهداران اداره‌کل راه و ترابرى  نیز از نخستین ساعات شروع بارش برف اقدام به نمک‌پاشى و برف‌روبى جاده‌ها کرده‌اند و هم اکنون کلیه راههاى اصلى و فرعى این مناطق باز بوده و تردد در آنها جریان دارد.

همچنین بارش برف برخى از مدارس روستایى و شهرى شهرستان تکاب را تعطیل کرد.

معاون فرماندار تکاب گفت: بارش برف که از نخستین ساعات بامداد امروز دوشنبه آغاز شده و هم اکنون هم ادامه دارد، همه مدارس روستایى در نوبت صبح وعصر و همه مدارس شهرى در تمام مقاطع در نوبت صبح ومدارس ابتدایى درنوبت بعد ازظهر را تعطیل کرد.

غفاریان افزود: راه ارتباطی50 روستاى شهرستان تکاب نیزبراثر بارش برف و کولاک شدید بسته شده است. ارتفاع برف در شهرتکاب به 20 و در ارتفاعات به 50 سانتى متر مى‌رسد.

غفاریان افزود: تردد درمحورهاى تخت سلیمان تکاب به دندى زنجان، دو راهى ایرانخواه به سقز و گردنه مائین بلاغ در محور تکاب شاهین دژ به کندى صورت مى‌گیرد.

وى از رانندگانى که قصد تردد در این محورها را دارند خواست وسایط نقلیه خود را به زنجیر چرخ و دیگر لوازم ایمنى مجهز کنند.

بارش برف در شهرستانهاى نقده، شاهین دژ، میاندواب و ارتفاعات برخى دیگر از شهرستان‌هاى استان چهره‌اى زمستانى به این مناطق بخشید.

سازمان جهاد کشاورزى استان هم با اشاره به بارش برف و برودت هوا از باغداران و کشاورزان خواست براى کاهش خسارات ناشى ازسرمازدگى به توصیه هاى کارشناسان و مروجان این سازمان توجه کنند.

در بیست و چهارمین روز از فصل بهار بارش برف، مناطق زیادى از استان قزوین را نیز سفیدپوش کرد.

کد خبر 78931

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز