جمعه ۲۱ فروردین ۱۳۸۸ - ۱۵:۰۸
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: نقشه‌‌های پیش‌یابی بیانگر نفوذ زبانه‌ پرفشار روی نوار شمالی کشور می‌باشد که موجب تشدید بارش، وزش باد و افت دما روی سواحل شمالی و مواج بودن دریای خزر شده‌ است

به گزارش سازمان هواشناسی با گذر متناوب امواج تراز‌میانی جو در جنوب، مرکز، شرق، شمال‌شرق، دامنه‌های البرز و با شدت کمتر در شمال‌غرب، غرب و جنوب غرب رگبار و رعد و برق و وزش باد و در برخی مناطق بارش تگرگ پیش‌بینی می‌شود.

براساس این گزارش، سامانه‌ فوق در روز یک‌شنبه (24 فروردین) در نیمه‌شرقی و مناطق جنوبی فعال بوده و بتدریج از مرزهای شرقی خارج خواهد شد، ولی در نوار شمالی کشور بارندگی و وزش باد به تناوب ادامه خواهد یافت.

شایان ذکر است که شدت بارش طی روز جمعه (21 فروردین) در سواحل شمالی و دامنه‌های جنوبی زاگرس و بخش‌هایی از جنوب شرق، شرق و شمال شرق و در روز شنبه‌ روی شرق سواحل شمالی و شمال شرق کشور پیش‌بینی می‌شود.

همچنین این سازمان هوای تهران را برای روز شنبه نیمه‌ابری در پاره‌ای نقاط همراه با افزایش ابر و رگبار و رعد و برق و وزش باد و برای روز یکشنبه نیمه‌ابری در بعدازظهر، افزایش ابر و رگبار و رعد و برق و وزش باد پیش‌بینی کرده‌ است.

کد خبر 78635

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز