سفرهای ایرانی‌ها در تابستان به اوج رسید و در آخرین پیک سفر که از سه‌شنبه هفته گذشته تا روز جمعه ادامه داشت، بیش از ۱۰میلیون ایرانی براساس آمارهای غیررسمی به استان‌های شمالی و شهر مشهد سفر کردند.

ترافیک - جاده

همشهری - محمد باریکانی: براساس آخرین آمارها بیش از ۵ میلیون گردشگر به مشهد رفتند و تمام ظرفیت‌های اقامتی این شهر به‌طور کامل پر شدند. از استان‌های شمالی نیز که تصاویر ساعت‌ها ماندگاری مسافران عازم سواحل شمالی در تونل‌ها و جاده‌های شمالی منتشر شد، خبر می‌رسد که حدود ۵میلیون ایرانی تنها به ۲استان گیلان و مازندران سفر کرده‌اند.

به گزارش همشهری، این نخستین‌بار در کشور است که پیک مصرف بنزین در ۴روز رکورد مصرف یک‌ماهه بنزین را شکست و از حدود ۱۲۰میلیون لیتر به ۱۳۷میلیون لیتر رسید. سفرهای ایرانی‌ها به شمال کشور اما براساس مشاهدات مسافران شمال، به‌دلیل نبود زیرساخت‌های اقامتی کافی و مناسب و همچنین گران بودن هزینه‌های اقامت بیشتر به چادرخوابی در خیابان‌ها و حاشیه جاده‌ها و البته خانه‌های شخصی کشید. در مشهد اما رکورد زائران برای نخستین‌بار پس از چند سال شکست و براساس اعلام مقامات استانی تمام ظرفیت‌های اقامتی این شهر شامل هتل‌ها، هتل‌آپارتمان‌ها، مهمانپذیرها و خانه‌های مسافر که بالاترین سرانه اقامت در ایران را دارند، پر شد. به‌گفته محمود مادرشاهیان، رئیس جامعه هتلداران خراسان رضوی حتی ظرفیت تمام ۷۰۰هزار واحد اسکان اضطراری نیز در این شهر طی ۴روز پایانی ‌ماه صفر تکمیل شد.

میزبانی از یک‌میلیون مسافر در ۱۲ساعت

روح‌الله سلگی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران: تنها در ۱۲ساعت از صبح روز ۲۳شهریورماه تا عصر این‌روز تعداد یک‌میلیون گردشگر وارد استان مازندران شدند. دستگاه‌های اجرایی و خدماتی برای میزبانی از مسافران در آماده‌باش صددرصدی بودند و تمامی اقامتگاه‌ها و مراکز پذیرایی مازندران در اشغال مسافران ورودی به این استان قرار داشت. از ابتدای امسال تاکنون نیز ۷۱میلیون و ۷۲۵هزارو۶۲۰ نفرشب اقامت مسافر در مازندران ثبت شد. از ابتدای تابستان تاکنون حدود ۳۶میلیون نفرشب مسافر در مازندران اقامت داشتند. با تدابیر استاندار و همکاری دستگاه‌های مسئول، روزانه ۵۰۰ تُن گوشت مرغ نیز برای تنظیم بازار و کنترل قیمت‌ها در سراسر مازندران توزیع شد. مسئله تامین نان و سوخت موردنیاز مسافران نیز برطرف شد و هیچ مشکلی در این زمینه وجود نداشت.

سفر ۱۵میلیون گردشگر از ابتدای شهریور به گیلان

ولی جهانی، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گیلان: ۱۵میلیون گردشگر تنها از ابتدای شهریورماه امسال تاکنون به استان سفر کرده‌اند. ۹میلیون نفر از تعداد یادشده از روز ۱۶تا ۲۱شهریورماه به گیلان سفر کرده‌اند. شهرستان‌های رشت، بندرانزلی، لاهیجان و رودسر به‌ترتیب بیشترین اقامت را به‌خود اختصاص داده و شهرستان‌های آستارا، فومن و طوالش در رده‌های بعدی قرار دارند. ۳۵میلیون گردشگر از ابتدای امسال به گیلان سفر کرده‌اند که این رقم نسبت به دوره مشابه سال گذشته ۳۰درصد افزایش را نشان می‌دهد. بیش از ۳۳میلیون نفرشب در استان اقامت داشته‌اند و ماندگاری گردشگران نسبت به دوره مشابه سال قبل ۴۵درصد افزایش یافت. بیش از ۱۰۰درصد واحدهای اقامتی استان نیز سطح اشغال داشتند. ماسوله، موزه میراث روستایی، بنای تاریخی قلعه رودخان و موزه چای لاهیجان بیشترین بازدید گردشگران را به‌خود اختصاص داده‌اند. گیلان دارای ۳هزارو۵۵۴ واحد تاسیسات گردشگری است که ۳۸۲مورد آنها بین‌راهی هستند و بیش از ۱۲هزار نفر در بخش گردشگری این استان فعالند.

اینفوگرافی سفرهای ایرانی‌ها به سه استان کشور

اینفوگرافیک | طغیان سفر در پایان تابستان | بیش از ۱۰ میلیون ایرانی تنها  به ۳ استان کشور سفر کردند | مشهد رکورد زد

کد خبر 788760

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار جامعه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha