مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۲۱ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۵
۰ نفر

گردش و گشت و گذار در تابستان خیلی لذتبخش است اما اگر حواس‌مان به خنک نگه‌داشتن بدنمان نباشد، ممکن است طعم شیرین تفریح تابستانی با گرمازدگی تلخ شود.

دمای هوا - گرمای هوا

همشهری - نیلوفر ذوالفقاری : به‌کار گیری بعضی نکات در یک گردش کوتاه نیمروزی یا سفرهای کوتاه تابستانه، شما را از گرمازدگی دور می‌کند.

  •  برای خنک ماندن در گردش‌های تابستانی، حتما لباس‌های نخی، پنبه‌ای و الیاف طبیعی با رنگ‌های روشن را انتخاب کنید. با این انتخاب به پوست‌تان امکان نفس کشیدن می‌دهید و کمتر عرق می‌کنید در نتیجه بدن‌تان خنک می‌ماند. پوشیدن لباس‌های گشاد با امکان جابه‌جا شدن هوا هم در تابستان بیشتر توصیه می‌شود.
  •  هر وقت از پیاده‌روی در آفتاب یا گردش در هوای گرم کلافه و خسته شدید، برنامه گردش را تغییر دهید. ساعتی را به گشتن در پاساژها، مراکز خرید یا مراکز تفریحی سرپوشیده اختصاص دهید تا در خنکای داخل ساختمان‌ها نفسی تازه کنید. انتخاب مقصد گردش در تابستان اهمیت زیادی دارد و بهتر است تا حد امکان، گردش در فضای باز را به صبح زود یا ساعات بعد از غروب آفتاب موکول کنید.
  •  در گردش‌های تابستانی، همراه داشتن نقاب و کلاه لبه‌دار راهکار ساده‌ای برای خنک ماندن است، با این کار از تابش مستقیم آفتاب روی پوست خود جلوگیری می‌کنید در نتیجه حرارت کمتری روی صورت‌تان احساس خواهید کرد.
  •  برای گردش‌های کوتاه در تابستان، حتما بطری آب و یخ همراه داشته باشید تا هروقت احساس تشنگی کردید، به آب تمیز و خنک دسترسی داشته باشید. حفظ آب بدن تأثیر زیادی در پیشگیری از گرمازدگی دارد. اگر آبلیموی تازه، گلاب یا خاکشیر به آب اضافه کنید هم که چه بهتر.
  •  اگر اهل کمپ زدن یا پیک‌نیک رفتن هستید، حواس‌تان باشد محل پهن کردن زیرانداز یا برپا کردن چادر را با دقت انتخاب کنید. زیر سایه درختان، در کنار صخره‌های بلند، زیر سایه‌بان‌ها و آلاچیق‌ها و مسیرهایی که جریان باد وجود دارد، بهترین انتخاب برای مستقر شدن در طبیعت است.
  •  همراه داشتن یک اسپری کوچک آب سرد پیشنهاد عجیبی است اما در مواقع لزوم می‌تواند بسیار کارآمد باشد. وقتی علائم گرمازدگی یا تنگ شدن نفس را مشاهده کردید، اسپری آب به‌صورت و دست‌ها می‌تواند دمای بدن را با سرعت بیشتری پایین بیاورد.
     
کد خبر 787640

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha