مجموع نظرات: ۰
شنبه ۲۲ فروردین ۱۳۸۸ - ۲۰:۰۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: مدیر کل امور اجتماعی و سهام وزارت کار در خصوص نقش زنان در اصلاح الگوی مصرف گفت:‌ زنان در اصلاح الگوی مصرف نقش الگوسازی دارند.

 به گزارش سرویس اجتماعی خبرگزاری زنان ایران(ایون)، مسعود کاظم‌زاده گفت: زنان چون در خانواده به عنوان مدیران اصلی خانه نقس بسیار مهم و کارساز در امور درون منزل دارند.

مدیر کل امور اجتماعی و سهام وزارت کار افزود:‌ نام نهادن امسال به سال اصلاح الگوی مصرف ‌از اهمیت این موضوع در جامعه و نگرانی‌های ایشان در این خصوص دارد.

وی در ادامه اضافه کرد: البته اصلاح الگوی مصرف به ویژه در مصارف اجتماعی نیازمند تعهد و درک همه جانبه آحاد مردم به ویژه زنان و مادران است.

کاظم زاده تصریح کرد‌: نخستین گام در اصلاح الگوی مصرف آگاه ساختن مردم در همه ابعاد در این زمینه است که البته آن هم مستلزم برنامه‌ریزی‌های دقیق و علمی است.

مدیر کل امور اجتماعی و سهام وزارت کار خاطرنشان کرد: برای رسیدن به مقصود در زمینه اصلاح الگوی مصرف زمان بسیاری نیاز است و با مدت زمان کوتاه به نتیجه نمی‌رسیم.

کاظم‌زاده گفت: زنان چون نقش‌ مدیریتی در تربیت فرزندان دارند،‌ در محیط کار و اجتماعی بسیار مؤثر بوده و در خیلی از مسائل به عنوان الگوهای کارساز مطرح هستند.

وی اضافه کرد: زنان با توضیح و توجیه محبت‌آمیز به افراد خانواده می‌توانند آن‌ها را به رعایت نظم،‌ نظافت و استفاده بهینه و درست از وسایل و منابع تشویق کنند.

مدیر کل امور اجتماعی و سهام وزارت کار گفت: در زمنیه اصلاح الگوی مصرف باید آگاهانه قدم برداشت چون هر حرکت بدون تدبیری ممکن است باعث ایجاد خسارت جبران ناپذیری شود.

وی خاطرنشان کرد: اگر بخواهیم فردایی سالم و دنیایی قابل سکونت برای نسل‌های آینده داشته باشیم باید در روش‌های مصرف منابع ملی و سرمایه‌های کشور تجدیدنظر کنیم.

مدیر کل امور اجتماعی و سهام وزارت کار تصریح کرد: البته رسیدن به الگوهای درست مصرف در جامعه بدون همکاری و همراهی زنان و مادران به نتیجه بخش نخواهد بود.

کد خبر 78763

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار خانواده

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز