شنبه ۲۲ فروردین ۱۳۸۸ - ۰۹:۲۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: برگزاری اجلاس آسه‌آن در تایلند در پی حمله مخالفان دولت به یکی از سالن‌های اجلاس در روز شنبه 11 آوریل به طور کامل لغو شد و دولت وضعیت اضطراری اعلام کرد.

به گزارش الجزیره، صدها نفر از تظاهرکنندگان تایلندی با مسدود کردن ورودی هتل محل اقامت سران  اتحادیه جنوب شرقی آسیا (آسه‌آن) از حضور اعضای آسه‌آن در جلسات این اتحادیه جلوگیری کردند.

معترضان به یکی از ساختمان‌های اصلی محل برگزاری اجلاس حمله ور شده و در آنجا شعار‌هایی علیه دولت آلفیسیت وجاجیوا نخست وزیر این کشور سر دادند.

مدت کوتاهی پس از این واقعه نگذشته بود که دولت آلفیسیت وجاجیوا با وضعیت اضطراری اعلام کرد و گفت: وظیفه اصلی دولت تایلند این است که امنیت سران آسه‌آن را به هنگام بازگشت به کشور‌هایشان تامین کند.

مقامات امنیتی تایلند نیز اعلام کردند در پی اوج گیری تظاهرات تعدادی از سران آسه‌آن با استفاده از بالگرد از پاتایا محل برگزاری اجلاس به خارج منتقل شدند.

تانی تونفادی معاون سخنگوی وزارت امورخارجه تایلند در مصاحبه با  الجزیره گفت: سران آسه‌آن اعلام کرده‌اند که شرایط را درک می‌کنند و می‌پذیرند که این اجلاس به وقت دیگری موکول شود.

او افزود: اعلام وضعیت اضطراری به آن معنا خواهد بود که اکنون می‌توان تدابیر شدیدتری را برای بازگرداندن ثبات به پاتایا اتخاذ کرد.

گسترش اعتراضات همچنین سبب شده بود تا وزیر امورخارجه ژاپن نتواند درساعات اولیه روز شنبه در جلسه‌ای سه جانبه با همتایان چینی و کره جنوبی خود در حاشیه اجلاس آسه‌آن حضور پیدا کند.[درگیری و تظاهرات در تایلند اجلاس آسه آن را به تعویق انداخت

او قرار بود با همتایان خود بر سر میز صبحانه در زمینه پرتاب ماهواره کره شمالی و مسائل اقتصادی گفت و گو کند.

کد خبر 78717

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیا و اقیانوسیه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز