یکشنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۰ - ۰۶:۱۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: نخست‌وزیر تایلند گفت بدترین حادثه بروز سیل در نیم قرن گذشته پایتخت را تهدید می کند.

بنا به گزارش بلومبرگ به نقل از یین‌گلوک شیناواترا، نخست‌وزیر تایلند، بانکوک در معرض تهدید و فرورفتن در زیر سیلاب قرار دارد. و از این هفته به "شرایط بحرانی می‌رسد".

مرکز جلوگیری از بروز فجایع و کاهش خطر در وب سایتش اعلام کرد که از 3 مرداد تا به حال دست‌کم 253 نفر در اثر بارش باران‌های موسمی جانشان را ازدست داده‌اند.این سازمان گفته است حدود 30 ایالت از 77 استان این کشور هنوز زیر اب اند.

نخست‌وزیر یین‌گلوک جمعه 15 مهر در یک نطق تلویزیونی برای سراسر کشور ، گفت:"این رویداد تاثیر مستقیمی روی بانکوک دارد.باید بپذیریم که این بار موضوع جدی‌تر از قبل است".

خانم یین‌گلوک همچنین افزود در طی دوماهی که در این پست  فعالیت می کند با‌توجه به این‌که بزرگ ترین سدهای کشور به نهایت ظرفیت‌آب‌گیریشان رسیده‌اند و سیلاب کارخانه‌ةای هوندا موتو و سونی را تهدید می‌کند، درگیر چالش واکنش به بحران بوده است.

او ادامه داد:"دولت کمی بیش از یک ماه است که تشکیل شده و چون حجم اب به شکل عجیب و استثنایی بالاست، کنارآمدن با این شرایط دشوار است".

بنا به گفته نخست‌وزیر تایلند بیش از 7 بیلیون متر مکعب آب از سمت استان‌های شمالی این کشور به طرف بانکوک در حال حرکت است و با این ترتیب احتمال از بین رفتن حفاظ‌های کنار رودخانه چائو فرایا که از وسط پایتخت می‌گذرد، وجود دارد.

به گزارش آسوشیتدپرس به نقل از نخست‌وزیر در یک سخنرانی رادیویی، دولت تایلند مشغول نصب 400 پمپ در سراسر رودخانه و حفر 7 کانال در حومه شهر است.

 

کد خبر 147879
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز