چهارشنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۳۸۹ - ۱۸:۱۴
۰ نفر

گروه بین‌الملل: نخست‌وزیر تایلند بار دیگر به مخالفان هشدار داد و این بار برای آنکه نشان دهد از گذشته جدی‌تر است، آب و برق و مواد‌غذایی معترضان خیابانی در پایتخت را قطع کرد

این کار به ارتش تایلند سپرده شده و آنها ابتدا دسترسی معترضان متحصن در خیابان به آب و غذا و برق را محدود کردند و بعد این دسترسی را به‌طور کامل قطع می‌کنند. این اقدام از سه‌شنبه شب آغاز شده‌است. دلیل این تدابیر جدید آن است که مخالفان و معترضان قرمز‌پوش تایلندی پیشنهاد جدید دولت برای پایان دادن به تظاهرات خود را رد کردند.

نخست‌وزیر تایلند بعد از مشورت با پارلمان طرح مرحله‌بندی شده‌ای را برای برگزاری انتخابات جدید اعلام کرده‌بود. مخالفان ابتدا چند روزی برای بررسی این طرح فرصت خواستند ولی بعد اعلام کردند که این طرح را نمی‌پذیرند.

مخالفان دولت در تایلند خواستار انحلال فوری پارلمان و برگزاری انتخابات زودرس هستند. آنها می‌گویند که تنها راه برای پایان دادن به اعتراضات، تسلیم شدن آبهیسیت وجاجیوا نخست‌وزیر این کشور و کناره‌گیری وی از قدرت، انحلال پارلمان و برگزاری انتخابات زودهنگام است.

نخست‌وزیر تایلند تا‌کنون از پذیرش شرط معترضان برای برکناری خودداری کرده است.طبق آخرین گزارش‌ها، در جریان بحران تایلند که از حدود 2ماه پیش با حضور معترضان در خیابان‌های بانکوک آغاز شده، تا‌کنون دست کم 30 نفر کشته و بیش از هزار نفر زخمی شده‌اند.

مخالفان قرمزپوش تایلندی با برپا کردن اردوگاهی در مرکز شهر بانکوک که محل تجاری و بازرگانی این کشور است، به نوعی متحصن شده‌اند. این اقدام آنها فعالیت‌های پایتخت را فلج کرده‌است. ارتش تایلند از دیروز ورود آب و مواد‌غذایی به این اردوگاه‌ها را قطع کرده است. همچنین برق این اقامتگاه‌های موقتی هم قطع شده‌است.

کد خبر 107315

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیا و اقیانوسیه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز