همشهری آنلاین: سربازان ارتش تایلند روز دوشنبه 13 آوریل بر تظاهرکنندگان در بانکوک پایتخت این کشور آتش گشودند.

به گزارش بی بی سی، شب گذشته نیز نیرو‌های ارتش طی درگیری با تظاهرکنندگانی که یک چهارراه را در بانکوک مسدود کرده بودند، توانستند معترضان را به عقب برانند و مجددا عبور ومرور خودروها در این چهارراه را برقرار کنند، بر اثر این درگیری دست کم 70 نفر از معترضان مجروح شدند.

این درگیری در نزدیکی بنای موسوم به بنای یادبود پیروزی در شهر بانکوک رخ داد.

اما با گسترش درگیری‌ها نیرو‌های ارتش و پلیس به سمت تظاهرکنندگان گاز اشک آور شلیک کرده و در ادامه مبادرت به تیراندازی کردند. برخی از خبرگزاری‌ها گزارش داده‌اند که نیرو‌های نظامی به منظور هشدار به تظاهرکنندگان اقدام به تیراندازی هوایی کرده‌اند.

خبرنگار بی بی سی از بانکوک نیز گزارش داد که ارتش به منظور مقابله با تظاهرکنندگان ازآب فشار قوی استفاده کرد. اما به مجرد آتش گرفتن یک دستگاه اتوبوس توسط تظاهرکنندگان نیرو‌های نظامی نیز به سمت معترضین شلیک کردند.

در پی اوج گیری تظاهرات در روز شنبه 11 آوریل در بانکوک و حمله معترضان به یکی از ساختمان‌های محل برگزاری اجلاس آسه‌آن که به لغو برگزاری این اجلاس در تایلند منجر شد، آلفیسیت وجاجیوا نخست وزیر تایلند در این کشور وضعیت اضطراری بر قرار کرد.[دولت تایلند وضعیت اضطراری اعلام کرد]

اما با ادامه تظاهرات مخالفان دولت که از تاکسین شیناواترا از نخست وزیران پیشین این کشور حمایت می‌کنند، اوضاع در تایلند به وخامت گذاشته و نخست وزیر نیز گفته است که جهت بازگرداندن ثبات و آرامش در بانکوک استفاده از زور را نیز مد نظر قرار داده است.

کد خبر 78883

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز