ثبت نام کلاس‌های داستان‌نویسی انوشه منادی، نویسنده و فیلمنامه‌نویس آغاز شد. منادی گفت: «کسانی که دوره کامل کلاس‌ها را بگذرانند، می‌توانند مانند نویسندگان حرفه‌ای دست به قلم ببرند و صحیح نویسی را به درستی بیاموزند.»

انوشه منادی

همشهری آنلاین- گروه فرهنگی: انوشه منادی، نویسنده و فیلمنامه‌نویس و صاحب کتاب‌هایی چون «کره طلایی» و «آبکند» که از دهه ۶۰ پای ثابت کارگاه‌های شاخص داستان‌نویسی در تهران بوده است، در حال حاضر در بابل مازندران کلاس داستان‌نویسی برگزار کرده است.

وی گفت: «تدریس اصول مقدماتی داستان‌نویسی بخش قابل توجه کلاس‌های داستان‌نویسی من است که هر هفته یک جلسه دو ساعته به آن اختصاص خواهد یافت.»

منادی تأکید کرد: «به عملکرد دانش‌پژوهان بستگی دارد که چقدر و چگونه می‌توانند خودشان را در عرصه داستان‌نویسی ارتقاء دهند. همچنین من برای شرکت دانش‌پژوهان حداقل شهریه را دریافت می‌کنم و هستند کسانی هم که اصلاً شهریه‌ای پرداخت نکرده‌اند.»

این داستان‌نویس توضیح داد: «این کلاس‌ها در منزل شخصی من برگزار می‌شود و کسانی که تمایل دارند در این کلاس‌ها شرکت کنند، به صفحات شخصی من در فضای مجازی مراجعه کنند. من معمولاً از دانش‌پژوهان در بدو امر می‌خواهم که دلنوشته‌ها یا خاطرات خود را در کلاس بخوانند. وقتی می‌خوانند سطح کار آنها را تشخیص می‌دهم. آزمون یا مدرکی به دانش‌پژوهان تعلق نمی‌گیرد اما بعد از گذراندن این دوره‌ها مانند یک نویسنده حرفه‌ای می‌توانند داستان کوتاه و رمان بنویسند.»

نویسنده مجموعه داستان «آبکند» افزود: «برخی از شاگردانم در همین مقطع در جشنواره‌های مختلف جوایز مختلفی را دریافت کرده‌اند. دوستانی که یک دوره کامل کلاس‌های مرا بگذرانند، می‌توانند به نوشتن داستان به طور صحیح بپردازند و صحیح نویسی به عنوان مدرس این دوره‌ها مد نظر ماست.»

انوشه منادی، نویسنده و فیلمنامه‌نویس اهل مازندران است. او در سال ۱۳۵۶ دیپلم ادبی گرفت و داستان‌نویسی را بطور حرفه‌ای از سال ۱۳۶۸ آغاز کرد که ثمره آن نیز دو رمان به نام «کره طلائی» و «از پس آبی زلال» و مجموعه داستان کوتاه «آبکند» بود. فیلمسازی را از سال ۱۳۶۸ با همیاری محمدعلی سجادی در فیلم «سبک چون باد» آغاز کرد. اولین فیلم کوتاهش به نام «شویه» را در سال ۱۳۶۹ در مرکز سینمای تجربی ساخت که این فیلم در جشنواره بین المللی «کلرموند فراند» فرانسه به بخش نهایی مسابقه راه یافت.  

کد خبر 787117

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha