مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۴ مهر ۱۴۰۲ - ۰۷:۱۴
۰ نفر

اگر اخبار مربوط به پزشکان قلابی یا پزشک‌نماها را دنبال کنید، افراد زیادی را پیدا می‌کنید که تجربه‌هایی درباره تجربه تلخ خود از متضررشدن از پزشکان قلابی در حوزه‌های مختلف داشته‌اند و به‌دلیل جعلی‌بودن فرد پزشک‌نما یا پول زیادی را از دست داده‌اند و ضرر کرده‌اند، یا سلامت‌شان به خطر افتاده است.

پزشک اینستاگرامی

به گزارش همشهری آنلاین، اگر اخبار مربوط به پزشکان قلابی یا پزشک‌نماها را دنبال کنید، افراد زیادی را پیدا می‌کنید که تجربه‌هایی درباره تجربه تلخ خود از متضررشدن از پزشکان قلابی در حوزه‌های مختلف داشته‌اند و به‌دلیل جعلی‌بودن فرد پزشک‌نما یا پول زیادی را از دست داده‌اند و ضرر کرده‌اند، یا سلامت‌شان به خطر افتاده است. بیشتر پزشکان قلابی در حوزه زیبایی و ترمیم، پوست و مو، دندانپزشکی، کاشت مو، متخصص داخلی، پزشک عمومی و حتی چشم‌پزشکی که تخصصی بسیار حساس است، فعالند. این افراد مطبی دارند که مدارک مختلف جعلی خود را به دیوارش زده‌اند تا مراجعین به قلابی‌بودن آنها شک نکنند. بسیاری از این افراد نیز در شبکه‌های اجتماعی مجازی ازجمله اینستاگرام فعالند؛ پلتفرمی که مسئولان هنوز نتوانسته‌اند آن را از وجود پزشکان قلابی که با سلامت و زیبایی و گاه با جان مردم بازی می‌کنند، پاک کنند. این پزشکان جعلی به‌دلیل تعیین تعرفه‌های بسیار پایین و تخفیفات خیره‌کننده، افراد زیادی را به سمت خود جلب می‌کنند و سود عجیبی به جیب می‌زنند.
 

بازی با جان در اینستاگرام


تیغ‌زدن مردم در لباس پزشکی
پزشک‌نماها در شهرهای کوچک که مردم آگاهی پایین‌تری دارند، بیشتر خود را به‌عنوان پزشک عمومی، متخصص داخلی و دندانپزشک معرفی می‌کنند. مثلا یک دندانپزشک قلابی به همراه دو هم‌دستش که بدون مدرک معتبر پزشکی در یکی از محلات حاشیه‌ای شهرستان زاهدان مطب درمانی دایر کرده بودند، دستگیر شدند. یا پلیس فردی را بازداشت کرد که خودش را پزشک جا زده بود و با مُهر پزشکان متخصص، عمل زیبایی انجام می‌داد! ۵۰ نفر هم از این پزشک جعلی به دلایل مختلفی مثل تابه‌تا شدن چشم‌ها، فلج‌شدن صورت و... شکایت کردند. این پزشک جعلی چندین مهر داشت و پلیس اعلام کرد که پزشکانی هم که مهرهای خود را در اختیار این فرد قرار داده‌اند.
این افراد از هیچ راهی برای تیغ‌زدن مردم دریغ نمی‌کنند. آنها با استفاده از نام بازیگران معروف و سلبریتی‌ها در تبلیغات، تخفیفات دقیقه نودی، تبلیغات فریبنده گسترده و قیمت‌های بسیار ارزان اعتماد خیلی از مردم را به‌خود جلب می‌کنند. درحالی‌که به‌گفته متخصصان، عمل زیبایی‌ای که نرخ آن بسیار پایین باشد، باید به آن شک کرد. بعضی از آنها حتی ادعا می‌کنند که مدرک خود را از کشورهای دیگر دریافت کرده‌اند و بعضی از آنها حتی برای قلب هم دارو تجویز می‌کنند. موارد زیادی گزارش شده که این پزشکان جعلی، داروهای ترکیبی و دست‌ساز ساخته و خیلی از افراد را راهی بیمارستان کرده‌اند. درحالی‌که طبق گفته و تأکید مسئولان، تجویز اینستاگرامی دارو اصلا نباید انجام شود و تخصصی نیست.
بسیاری از این افراد مدرک دیپلم و فوق‌دیپلم دارند اما با استفاده از ناآگاهی مردم، خود را پزشک متخصص و حتی فوق‌تخصص وانمود می‌کنند. چند سال پیش، یکی از این افراد صدها دختر و زن جوان را به‌علت آسیب‌های ناشی از پروتز در اندام گرفتار کرده بود، به‌طوری که در بخشی از اعضای بدن تعدادی از این زنان سوراخ ایجاد شد یا بعد از گذشت مدتی از جراحی، سیاه و کبود شد. در یکی از موارد، زن جوانی بدون اطلاع‌یافتن از نظام پزشکی دکتر دندانپزشک، نزد او رفت و دچار سوراخ‌شدگی فک و عفونت شدید دندان شد.

فعالیت پزشک جعلی در بیمارستان دولتی به‌مدت ۲ سال!
یک مورد عجیب‌تر سال ۱۳۹۵ رخ داد. بعد از مرگ یک بیمار در بیمارستان دولتی شهر مسجدسلیمان، پلیس به پزشک معالج مشکوک شد و درنهایت دست پزشک قلابی رو شد. او فوق‌دیپلم داشت و سال‌ها کنار یکی از پزشکان بیمارستان به‌عنوان پرستار همکاری می‌کرد و بعد از فوت آن پزشک، به‌دلیل شباهتی که با او داشت و با سوءاستفاده از مدارک وی خود را به جای او جا زد و به‌مدت ۲ سال به‌صورت رسمی در آن بیمارستان، افراد را ویزیت می‌کرد!



 

کد خبر 786968
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha