همشهری آنلاین: ستاد مرکزى توزیع سهام عدالت، ‌دستور‌العمل فرآیند شناسایى و تایید نهایى مشمولان مرحله دوازدهم واگذارى سهام عدالت به خبرنگاران و مرحله هشتم واگذارى سهام عدالت به طلاب حوزه‌های علمیه کشور را تصویب کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانى دولت، بر اساس این مصوبه، ‌کارکنان هیات‌هاى تحریریه رسانه‌ها شامل مدیر مسئول، ‌سر دبیر، ‌معاون سردبیر تحریریه، ‌دبیر سرویس، ‌معاون دبیر سرویس، ‌خبرنگار، ‌گزارشگر، ‌تنظیم کننده اخبار و مطالب، ‌نویسنده، ‌مترجم، ‌طراح، ‌کاریکاتوریست، ‌عکاس خبرى و مشاغل مشابه در خبرگزارى‌ها، ‌روزنامه‌ها،‌ موسسات خبرى، ‌مجلات با هر دوره انتشار (اعم از سالنامه، ‌فصلنامه، ماهنامه، ‌هفته‌نامه، ‌دو هفته نامه و ...) با هر زمینه موضوع و روش اعم از دولتى و خصوصى، ‌داراى مجوز فعالیت رسمى از وزارت ارشاد اسلامى و افراد تحت تکفل آنها مشمولان دریافت مرحله دوازدهم طرح واگذارى سهام عدالت هستند.

همچنین بر اساس این مصوبه، آن دسته از طلابى که در حال حاضر در سراسر کشور به تحصیل یا تدریس یا تبلیغ علوم دینى مشغول و مورد تایید مرکز خدمات حوزه‌هاى علمیه‌ هستند و افراد تحت تکفل آنها، مشمولان مرحله هشتم طرح واگذارى سهام عدالت هستند.
بر این اساس، حداکثر افراد مورد احتساب در یک خانوار براى توزیع سهام عدالت ۵ نفر است و در صورتى که تعداد افراد خانوار بیش از ۵ نفر باشد سهام تخصیصى بین همه اعضاى خانوار توزیع خواهد شد و از این بابت سهام اضافه‌اى تعلق نخواهد گرفت.

بنابر این گزارش، طلاب و افراد تحت تکفل آنان و روزنامه نگاران و افراد تحت تکفل آنان، موضوع این دستور‌العمل که از طریق سایر مراحل توزیع سهام عدالت، مشمول دریافت سهام عدالت شده یا مى‌شوند در انطباق با شرایط این دستور‌العمل سهام عدالت دریافت خواهند کرد.

ستاد‌هاى استانى طرح توزیع سهام عدالت وظیفه برقرارى ارتباط با دبیرخانه ستاد مرکزى توزیع سهام عدالت در جهت اجراى دقیق این دستور العمل و سایر دستورالعمل‌ها و موارد ابلاغى در سطح استان را بر عهده خواهند داشت.

بر اساس این مصوبه ستاد مرکزى توزیع سهام عدالت، دبیرخانه ستاد مرکزى توزیع سهام عدالت موظف است با دریافت بانک اطلاعاتى مشمولان این دستورالعمل از مرکز خدمات حوزه‌هاى علمیه با همکارى سازمان ثبت احوال کشور فهرست نهایى و پالایش شده مشمولان را در انطباق با تعاریف و موارد موضوع مواد ۱ و ۲ این دستورالعمل که حاوى شماره ملى تایید شده نیز است، ارایه کند.

دبیرخانه‌هاى ستاد استانى پس از دریافت فهرست تایید شده مشمولان موظفند فراخوان عضویت در تعاونى‌هاى شهرستانى را براى دریافت سهام عدالت براساس این فهرست از طریق شعب مرکز خدمات حوزه‌هاى علمیه استان‌ها براى مشمولان ارسال کنند.

طبق این مصوبه، شرکت‌هاى تعاونى شهرستانى موظفند با مراجعه مشمولان براى عضویت در تعاونى در قبل از دریافت فراخوان و مدارک لازم مطابق دستور العمل‌هاى ابلاغى ستاد مرکزى به ثبت نام مشمولان اقدام کنند.

بر اساس این گزارش، ارزیابى و نظارت بر عملکرد دستگاه‌ها و ارگان‌هاى ذی‌ربط در اجراى این دستور‌العمل به صورت مرکزى به عهده دبیرخانه ستاد مرکزى توزیع سهام عدالت و در استان‌ها بر عهده دبیرخانه ستادهاى استانى است.

نخستین باز محمد حسین صفار هرندی - وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی - در حاشیه افتتاح چهاردهمین نمایشگاه بین‌المللی مطبوعات در آبان‌ ماه ۸۶، از استقبال دولت برای واگذاری سهام عدالت به خبرنگاران، خبر داد.

وی البته این نکته را نیز در آن زمان به گفته خود اضافه کرده بود که اصل موضوع مورد قبول است و وقتی این موضوع را به رئیس‌جمهوری گفتم، وی ضمن استقبال از طرح این مسئله گفت، این موضوع را به دیگر قشرهای فرهنگی نیز توسعه دهید.

وی اضافه کرده بود: بعد از آنکه مشخص شود این سهام در مرحله اول شامل کدام دسته از اهالی فرهنگ به خصوص خبرنگاران خواهد شد، آن را به سرعت خدمت رئیس‌جمهوری می‌فرستیم و وارد دور اجرایی خواهد شد.

در مهر ماه و آبان ماه سال ۸۷ نیز رئیس هیات عامل سازمان خصوصی‌سازی و مدیر کل روابط عمومی وزارت اقتصاد، به طور جداگانه از پرداخت سهام عدالت به خبرنگاران در آینده نزدیک خبر داده بودند. [خبرنگاران و خانواده‌هایشان سهام عدالت می‌گیرند] و [سهام عدالت خبرنگاران به زودی پرداخت می‌شود]

کد خبر 78689

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز