شنبه ۵ اردیبهشت ۱۳۸۸ - ۱۸:۰۷
۰ نفر

گروه اجتماعی: مراکز خبری برای بازنشستگی افراد باسابقه از قانون مشاغل سخت استفاده کنند.

مدیرکل سازمان تامین اجتماعی تهران بزرگ به مراکز و سازمان‌های خبری توصیه کرد که به‌دلیل کم هزینه بودن استفاده از قانون بازنشستگی مشاغل سخت و زیان‌آور، این مراکز برای بازنشستگی خبرنگاران باسابقه خود از این قانون استفاده کنند.

عادل علایی به ایرنا گفت: مراکز و سازمان‌های خبری درصورت استفاده از این قانون برای بازنشستگی خبرنگاران با‌سابقه خود فقط 4 درصد حق بیمه بیشتر پرداخت می‌کنند، درصورتی که اگر بخواهند از قانون بازنشستگی پیش از موعد استفاده کنند، رقم حق بیمه پرداختی بسیار بیشتر است. 

وی توضیح داد که براساس فرمول قانون بازنشستگی مشاغل سخت و زیان‌آور، سهم کارفرمایان از بابت بازنشستگی هر خبرنگار مشمول این قانون، معادل متوسط 24‌ماه آخرین حقوق دریافتی مشمول بیمه در مدت سنوات خدمت انجام شده در 4 درصد سهم بیمه بازنشستگی مشاغل سخت و زیان‌آور است.

عدد به دست آمده از فرمول تعیین حق بیمه برای مشاغل سخت و زیان‌آور نسبت به عددی که در نتیجه محاسبات مربوط به پرداخت حق بیمه توسط کارفرمایان در قانون بازنشستگی پیش از موعد به دست می‌آید، بسیار کمتر است.

کارفرمایانی که قصد استفاده از قانون بازنشستگی پیش از موعد برای بازنشستگی  کارکنان با سابقه خود را دارند، باید رقم حق بیمه را براساس فرمول آخرین حقوق دریافتی مشمول حق بیمه در مدت باقیمانده سنوات تا سقف 30 سال خدمت در 30 درصد حق بیمه پرداخت کنند؛

ضمن آنکه این کارفرمایان موظف هستند میزان مقرری تعیین شده توسط سازمان تامین اجتماعی را در مدت باقیمانده سنوات تا سقف 30 سال خدمت به سازمان تامین اجتماعی پرداخت کنند.

کد خبر 79863

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز