همشهری آنلاین: مدیرکل روابط عمومی وزارت امور اقتصادی و دارایی گفت: با بررسی‌های به عمل آمده و توافقات انجام شده با سازمان خصوصی‌سازی و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی سهام عدالت خبرنگاران به زودی پرداخت می‌شود

به گزارش روابط عمومی وزارت امور اقتصادی و دارایی ،سید حسین پیمان در اولین کارگروه آموزشی«شناخت عملیات روانی و جنگ رسانه‌ای» که در وزارت امور اقتصادی و دارایی با حضور مدیران و کارشناسان روابط‌عمومی‌های بانک‌ها، بیمه‌ها، سازمانهای تابعه و سازمان‌های امور اقتصادی و دارایی استانها برگزار شد، اظهار داشت: موضوع واگذاری سهام عدالت به خبرنگاران که چندی پیش از سوی وزیر امور اقتصادی و دارایی اعلام شده بود را پی‌گیری شده و به زودی پرداخت خواهد شد.

مشاور وزیر و مدیرکل روابط عمومی تصریح کرد: اطلاعات باعث افزایش آگاهی جامعه می‌شود و بدیهی است این اطلاعات باید زلال و شفاف باشد تا آسیبی را به دنبال نداشته باشد.

وی افزود: اگر بخواهیم جامعه به اطلاعات صحیح و درستی دست پیدا کند باید آسیب‌های آن را شناسایی کنیم و برای این موضوع شناخت مجراهای آن بسیار مهم است که یکی از این مجراها، روابط عمومی‌ها هستند.

وی در ادامه بیان کرد: آسیب‌هایی که در زمینه‌ی روابط‌‌عمومی‌ها وجود دارند عبارتند از: نبود شناخت کافی از افکار عمومی، توجیه‌گر فعالیت‌ها و عملکرد مدیران بودن است.

وی گفت: توجیه‌گری ممکن است بهره وری سازمان را کاهش دهد که در این جا روابط ‌عمومی باید نقش تحلیل گر اطلاعات را بازی کند. 

مدیرکل روابط عمومی وزارت امور اقتصادی ودارایی درخصوص اطلاع‌رسانی گفت: رسالتی که رسانه‌ها دارند بسیار مهم است چرا که تحریک احساس جامعه با استفاده از واژه‌پردازی برای دور کردن افکار از واقعیت مانند مالیات مضاعف به جای مالیات بر ارزش افزوده یا نقد کردن یارانه‌ها به جای هدفمند کردن یارانه‌ها مشکل آفرین است و اگر اطلاع‌رسانی مناسب و خوبی از این مقوله‌ها نشود بسیاری از مردم آگاهی‌های لازم را کسب نخواهند کرد.

وی یکی از آسیب‌ها را در حوزه خبری و رسانه‌ای از حداقل معیشت و زندگی متعارف و شرایط رفاهی مناسب برخوردار نبودن اصحاب رسانه دانست و گفت روابط عمومی وزارت اقتصاد با پی‌گیری‌های مستمر خود در صدد تحقق واگذاری سهام عدالت خبرنگاران است.

مدیرکل روابط عمومی وزارت امور اقتصادی ودارایی گفت: هدف ما این است که اطلاع‌رسانی شفاف و دقیقی در تمامی حوزه‌های اقتصادی داشته باشیم و وظیفه روابط‌عمومی‌ها این است که امانت‌دار مطمئنی باشند و موضوع را برای عموم به طور شفاف و آئینه‌گونه اطلاع‌رسانی کنند

کد خبر 68218

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز