چهارشنبه ۱۷ آبان ۱۳۸۵ - ۲۰:۰۳
۰ نفر

گروه شهری: اختصاص 150 میلیون دلار از سوی دولت برای راه اندازی منوریل در تهران طی چند روز گذشته موضوع بحث های جدی کارشناسان مدیریت شهری بوده است.

در تازه ترین واکنش در این باره شهردار تهران با اشاره به جلسه دولت در استان تهران و ضمن تشکر از زحمات هیأت وزیران گفت:  دولت هیچ کمکی به عنوان کمک ویژه به تهران از محل تبصره 13 بودجه 85 نکرده است.

دکتر محمد باقر قالیباف در حاشیه آغاز عملیات اجرایی احداث کتابخانه فنی و مهندسی دانشگاه امیرکبیر در خصوص اعتبارات تبصره 13 بودجه 85 و سهم تهران از اعتبارات تخصیص یافته گفت:  این اعتبارات باید از ابتدای سال تخصیص می یافت که هم اکنون قصد دارند بخشهایی از آن را بدهند اما در کل، اقدام جدید و کمک ویژه‌ای به تهران از محل تبصره 13 صورت نگرفت و تنها مقرر شده تا دولت بخشهایی از مصوبه مجلس را اجرایی کند.

وی در پاسخ به سوالی درباره هزینه‌کرد اعتبارات اختصاص یافته از محل تبصره 13بودجه سال جاری و میزان اختیارات مدیریت شهری در این خصوص گفت:  این سوال را از دولت بپرسید.
به گزارش ایسنا :قالیباف اعلام کرد:  تبصره 13 بودجه امسال با پیشنهاد دولت و مصوبه مجلس، 4 میلیارد دلار فاینانس و یکهزار میلیارد تومان برای شهرداریها و کمک به توسعه حمل و نقل عمومی‌در نظر گرفته که بخش قابل توجهی از آن متعلق به تهران است؛ اما تا کنون اقدام جدی در این زمینه انجام نشده و امیدواریم با تصمیمات اخیر دولت و ریاست‌جمهوری بخشهایی از این بودجه محقق شود.
وی در خصوص تخصیص اعتبار 150 میلیون دلاری از محل تبصره 13 به پروژه مونوریل تهران گفت:  هنوز کار مطالعاتی این پروژه تمام نشده و دارای اشکالات و اختلاف نظرهای جدی بوده و در شورای شهر تهران مورد بحث است.بنابراین فکر می‌کنم که اختصاص 150 میلیون دلار برای مونوریل در حالی که کار مطالعاتی آن تمام نشده، ضرورت نداشته باشد و ای کاش این پول را برای سرعت بخشیدن به توسعه مترو اختصاص می‌دادند تا شاید با این مبلغ و سایر کمکهای مالی به مترو بتوانیم آن را توسعه داده و با خرید واگن، جابجایی مسافر را از یک میلیون رقم فعلی تا دو میلیون مسافر در روز افزایش دهیم.وی گفت:  بنده ترجیح می‌دهم این مبلغ 150 میلیون دلار را به بخش مترو واگذار کنند که طبیعتا اگر دولت تصمیم بگیرد، اعتبار مونوریل به مترو قابل واگذاری است.
شهردار تهران در پاسخ به سوالی درباره لزوم تغییر ساعت کار بانکها و تصمیم مدیریت شهری در این خصوص گفت:  بنده شخصا با وزیر کشور در این زمینه صحبت کردم و وزارت کشور نیز بررسی اجرای آزمایشی این طرح را در دستور کار قرار داد که این زمانبندی رو به اتمام بوده و طرح نیازمند تجدید نظر است.
 وی افزود:  پس از بررسی معایب و محاسن این طرح و بررسی‌ها و بازنگریهای لازم، شهرداری به صورت حضوری و یا مکتوب پیشنهادهای خود را در این خصوص در اختیار شورای عالی ترافیک و وزیر کشور قرار خواهد داد؛ چرا که باید در این زمینه در ابعاد مختلف تجدید نظر شود.
قالیباف درباره حفظ و نگهداری مدرسه «البرز» به عنوان یکی از مدارس قدیمی‌گفت:  این مدرسه یکی از مدارس تاریخی و ماندگار است که معتقدیم باید حفظ شود.
شهردار تهران درباره احداث کتابخانه فنی ــ مهندسی دانشگاه امیرکبیر نیز گفت:  این کتابخانه از محل بودجه سالانه شهرداری که به توسعه کتابخانه‌ها و بخشهای فرهنگی هنری اختصاص دارد، احداث می‌شود که ظرف یک هفته تا 10 روز، روز شمار بهره‌برداری آن نصب خواهد شد تا دانشجویان و مردم از زمان افتتاح آن با خبر شوند.
به گفته وی، این کتابخانه برای استفاده عموم و مردم و دانشجویان خواهد بود.

کد خبر 7851

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز