یکشنبه ۶ اسفند ۱۳۸۵ - ۱۲:۰۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: شورای اقتصاد با استفاده از معادل 80 میلیون دلا‌ر تسهیلا‌ت بانک جهانی و معادل 25 میلیون دلا‌رازمحل منابع داخلی برای اجرای طرح ایمن سازی راههای ایران موافقت کرد.

با اجرای این طرح در چهار سال و در سه مرحله شامل آموزش، خرید تجهیزات و اصلا‌ح مناطق حادثه خیز، شمار تلفات سوانح جاده ای در هفت استان پرحادثه تهران، قم، اصفهان، فارس، قزوین‌، گیلا‌ن و خراسان رضوی تا 50 درصد کاهش می‌یابد.

اعضای شورای اقتصاد همچنین در نشست روز شنبه خود به ریاست رئیس جمهوری اسلا‌می ایران، با استفاده از معادل یک میلیارد و 327 میلیون دلا‌ر تسهیلا‌ت مالی خارجی " فاینانس " برای احداث خطوط قطار شهری مترو در شهرهای کرج و اهواز با بهره گیری از حداکثر توان فنی و مهندسی داخل ایران موافقت کردند.

براساس این مصوبه معادل 690 میلیون دلا‌ر تسهیلا‌ت مالی خارجی برای احداث 25 کیلومتر خطوط قطار شهری درکرج اختصاص یافت و مقرر شد از معادل 637 میلیون دلا‌ر تسهیلا‌ت مالی خارجی نیز برای احداث 23 کیلومتر خطوط قطار شهری در اهواز استفاده شود.

در نشست شورای اقتصاد با سرمایه گذاری شرکت حمل و نقل بین المللی خلیج فارس از محل منابع داخلی برای احداث سیلوی 70 هزار تنی به منظور ذخیره سازی گندم خریداری شده از کشاورزان منطقه شهریار و تامین گندم کارخانه های استان تهران نیز موافقت شد.

همچنین مقرر شد سیلوهای در اختیار دستگاههای دولتی یا در حال احداث و تکمیل به بخش خصوصی واگذار شود.

کد خبر 16556

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز