چهارشنبه ۲۲ آذر ۱۳۸۵ - ۱۹:۲۷
۰ نفر

گروه شهری: شهردار تهران حضور شهروندان در انتخابات روز 24 آذرماه را بسیار مهم و سرنوشت ساز توصیف کرد.

محمدباقر قالیباف در جمع ائمه جماعات مساجد تهران در مسجد الزهرا(س) واقع در شهرک قدس گفت: انتخابات خبرگان رهبری از ابعاد مختلف برای ما مهم و اساسی است و دشمنان انقلاب هم در این مورد از گذشته تاکنون سرمایه گذاری کرده اند تا آن را تضعیف و اهمیت آن را تقلیل دهند.

وی افزود: خبرگان رهبری اساس حکومت و موجب مشروعیت نظام است و استوانه اصلی نظام را مقتدر نگه می دارد.

قالیباف سپس به انتخابات شوراها اشاره کرد و گفت: شوراها نقش کلیدی در کارآمدی نظام در نزد افکار عمومی ایفا می کنند و به نظر من بسیاری از مشکلات و موضوعات مردم در یک نهاد عمومی مثل شهرداری و شورای شهر قابل حل و فصل است.

وی با اشاره به اینکه شوراها باید تصمیم سازی کنند گفت: شورای شهر برای تصمیم گیری به دور از مسائل جناحی و سیاسی فعالیت کنند.

شهردار تهران گفت: خوشحالم از اینکه بعضی جریانات و گروه هایی که از لحاظ گرایش سیاسی مورد نظر من نیستند کار مرا قبول دارند اما اگر این جریانات بخواهند کار ما را به نفع خود مصادره کنند، این طور نیست. من متعلق به اردوگاه اصولگرایان هستم و احساس می کنم کارم را به گونه ای انجام دادم که آنهایی که به دنبال بهانه هستند نمی توانند بهانه پیدا کنند.

وی درادامه به سرشماری اخیر اشاره کرد و گفت: آمار جمعیتی سرشماری آبان ماه نشان می دهد که 70 درصد جمعیت کشور شهرنشین شده‌اند و بیشترین جمعیت در کلانشهرها هستند به همین دلیل اگر می خواهیم چشم انداز 20ساله را تحقق داده و توسعه را اساس کار قرار دهیم باید به قطبهای جمعیتی توجه ای ویژه داشته باشیم.

قالیباف افزود: اگر بخواهیم در کلانشهرها توسعه پایدار داشته باشیم ناگزیریم محله محوری، محله گرایی و توجه به کانون محله را اساس کار قرار دهیم این در حالی است که می‌توانیم توسعه پایدار را از مسجد محله آغاز کنیم.

به گفته وی اگر شهرداری می‌خواهد موضوعات را به صورت دینی دنبال کند باید حرکت را از مساجد آغاز کند.

شهردار تهران مهاجرت و حاشینه نشینی را از معضلات بزرگ کلانشهرها برشمرد و گفت: در شهرهای ما مشکلات مربوط به مسکن و زمین فشار زیادی را بر مردم وارد کرده و رسیدگی به این مسائل از جمله اقداماتی است که باید در دستور کار قرار گیرد.

قالیباف خاطرنشان کرد: قبل از انقلاب، دولت توجهی به مساجد نداشت و آنها توسط خود مردم اداره و نگهداری می شدند اما این خلأ امروز باید از سوی شهرداری پر شود و یکی از وظایف شهرداری این است که در توسعه حوزه نفوذ مساجد کار کند که ما برنامه‌هایی نیز در این رابطه تنظیم کرده‌ایم.

وی در پایان با بیان اینکه با شعار نمی توان کار را پیش برد گفت: اگر امروز درد دین، انقلاب، شهدا و امام شهدا را داریم و می گوییم سرباز ولایتیم باید کارآمدی دین در اداره جامعه را به اثبات برسانیم.

کد خبر 10933

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز