چهارشنبه ۱۹ فروردین ۱۳۸۸ - ۱۳:۱۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: حکم منتظر الزیدی خبرنگار عراقی که با پرتاب کفش‌های خود به سمت جرج بوش رئیس جمهور پیشین آمریکا انتفاضه کفش در جهان به راه انداخت از سوی دادگاه تجدید نظر از 3 سال به یک سال تخفیف یافت

به گزارش فارس، دادگاه‌ عالی عراق روز پنج شنبه‌ 22 اسفند منتظر الزیدی را به‌ اتهام آنچه اهانت به‌ میهمان بلند مرتبه‌ خارجی خوانده شد، محاکمه‌ کرد و بعد از دو جلسه‌ او را به‌ 3 سال زندان محکوم کرد.

 تصاویر بدرقه بوش با لنگه کفش در عراق

 آن کفش‌ها هنوز در دنیای سایبر پرتاب می‌شوند

ضیاء السعدی  رئیس تیم وکلای دفاع از الزیدی به خبرگزاری فرانسه گفت: دادگاه تجدید نظر تصمیم گرفت که حکم زندان در حق منتظر الزیدی از سه سال را به یک سال کاهش دهد.

وی افزود: این تصمیم بنا به درخواست گروه مدافع الزیدی برای بازنگری در حکم وی اتخاذ شد و در آن به انگیزه‌های ملی‌گرایانه زیدی استناد شده است.

السعدی گفت: وی در ابتدای عنفوان جوانی بسر می‌برد و تاکنون مرتکب جرمی نشده و دارای سوء پیشنیه نیست.

منتظر الزیدی  خبرنگار عراقی که با پرتاب کفش‌های خود به سمت جرج بوش  رئیس جمهوری پیشین آمریکا انتفاضه کفش را در جهان برپا کرد، در دومین جلسه دادگاه خود تاکید کرد که وی بی‌گناه است.

منتظرالزیدی در دومین جلسه دفاعیات خود در برابر عبدالامیر احسان  قاضی دادگاه جنایی عراق تاکید کرد: واکنش من طبیعی بود و هر عراقی که جای من بود آن کار را انجام می‌داد.
اولین جلسه دادگاه منتظر الزیدی یکم اسفندماه جاری برگزار شد و وی در این جلسه با مسئول دانستن بوش در جنایت‌ها علیه ملت عراق گفته بود که هنگام زدن کفش به بوش خون بی گناهان کشته شده عراق در بدنم به جریان افتاد.

وی افزود: در این لحظه تنها بوش را جلوی خودم می‌دیدم و دنیا در برابر دیدگانم تیره و تار شد و احساس می‌کردم که خون بیگناهانی که کشته شده بودند در بدنم به جریان افتاد. 

خبرنگار عراقی گفت: به یاد خنده بوش افتادم که آمده است تا با عراق بعد از بیش از یک میلیون شهید و نابودی وضع اقتصادی و اجتماعی خداحافظی کند و آخرین شام خود را صرف کند.

الزیدی ادامه داد: در این لحظه احساس کردم این شخص (بوش) اولین قاتل مردم عراق است و من نیز جزئی از این مردم هستم در نتیجه تلاش کردم کاری کنم و کفش‌های خود را به سوی او پرتاپ کردم زیرا او مسئول جنایت‌هایی است که در عراق به وجود آمده است.

کد خبر 78468

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار رسانه و روزنامه‌نگاری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز