مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۱۷ فروردین ۱۳۸۸ - ۱۷:۰۱
۰ نفر

گروه شهری: ستاد راهبردی «اصلاح الگوی مصرف در مدیریت شهری» در شهرداری تهران تشکیل شد

محمد رضا واعظ مهدوی، معاون هماهنگی و برنامه‌ریزی شهرداری تهران با اعلام این خبر گفت: نامگذاری سال 1388 با عنوان سال اصلاح الگوی مصرف توسط مقام معظم رهبری، آغاز حرکتی نوین در مسیر رشد و تعالی کشور و تاکید ایشان بر ضرورت اصلاح الگوی مصرف در سال‌جاری موضوعی است که ارتقای بهره‌وری و نهادینه‌سازی‌ صرفه جویی و مدیریت منابع و مصارف را با دیدگاهی نو و رویکردی متفاوت اجتناب‌ناپذیر می‌سازد.

وی با بیان اینکه اصلاح الگوی مصرف برای مدیریت شهری مسئله‌ای راهبردی است، افزود: توجه به تعادل بهینه منابع و مصارف، تنها مسئله‌ای درون‌سازمانی نیست و شهرداری تهران تلاش می‌کند علاوه بر آنکه درون خود به سامانه‌های منسجم و هدفمندی از صرفه‌جویی و بهره‌وری دست یابد، بلکه با جلب مشارکت شهروندان، فرهنگی قوی از گرایش‌های رفتاری صرفه‌جویانه را در همه حوزه‌های مدیریت شهری مستقر سازد.

واعظ مهدوی اظهار داشت: تحقق رهنمودهای مقام معظم رهبری در زمینه اصلاح الگوی مصرف در مدیریت شهری و استفاده بهینه از ظرفیت‌های بالقوه شهرداری تهران یک بسیج عمومی را طلب می‌کند و بر همین اساس شهردار تهران همه معاونت‌ها، ادارات کل، سازمان‌ها و مناطق را موظف به تشکیل ستاد راهبردی اصلاح الگوی مصرف در مدیریت شهری کرده است.

وی یادآور شد: این ستاد با دبیری معاون هماهنگی و برنامه‌ریزی و با حضور تمامی معاونان ستادی تشکیل می‌شود.

واعظ مهدوی ادامه داد: علاوه بر تشکیل ستاد، همه واحدهای شهرداری موظف شده‌اند مصادیق و موارد مرتبط با حوزه‌های کاری خود را که به‌نحوی با الگوی مصرف واحدهای اجرایی یا الگوی مصرف شهروندان است، استخراج کرده و در قالب جدولی به ستاد راهبردی ارسال کنند.

معاون شهردار تهران با اشاره به تدوین شاخص‌های قابل سنجش برای بررسی نتایج عملکرد واحدها گفت: دستاوردهای برجسته ستادها در مقاطع 6ماهه اعلام می‌شود.

معاون شهردار تهران همچنین تاکید کرد: اعمال انضباط، عملکرد در قالب بودجه‌های مصوب، استفاده از کالاهای تولید داخل به جای کالاهای وارداتی، خودداری از مصرف کالاهای غیرضروری و تشریفاتی، عدم به‌کارگیری افراد غیرمتخصص در مشاغل تخصصی، توجه به ویژگی‌های روانشناختی و شخصیتی افراد در ارجاع وظایف، استفاده از نیروهای مازاد پرسنلی در طرح‌های توسعه سازمانی و... از جمله حوزه‌های مورد نظر برای پیاده‌سازی برنامه اصلاح الگوی مصرف است.

وی افزود: حوزه‌های مربوط به مدیریت انرژی و آب، استانداردسازی خدمات نظیر به حداقل رساندن بوروکراسی اداری، استفاده از فناوری‌های نوین در ارائه خدمات، پاسخگویی و توجه به رضایت و مصالح شهروندان، توجه ویژه به کیفیت پروژه‌های شهری و بهبود فرایندهای ساخت‌وساز، گسترش فضاهای عمومی به جای فضاهای اختصاصی، تشویق ساخت و سازهای منطبق با الگوی مسکن، مدیریت حمل‌ونقل عمومی به‌منظور تسهیل استفاده شهروندان از شبکه عمومی حمل‌ونقل، مدیریت فضای سبز، بازیافت مواد، آموزش شهروندی و فرهنگ‌سازی‌ عمومی حوزه‌های مورد توجه مسئولان شهرداری تهران در سال اصلاح الگوی مصرف است.

کد خبر 78365

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز