وسیله نقلیه هوایی شخصی دراگون با قیمت ۸۵ هزار دلار سال آینده به بازار عرضه می‌شود.

وسیله نقلیه هوایی شخصی

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از IoT World Today، علاوه بر خودروها و تاکسی‌های پرنده، وسیله نقلیه هوایی شخصی یا PAV که به گوهینامه خلبانی نیاز ندارند، در راهند. سال آینده وسیله نقلیه هوایی شخصی دراگون (Dragon PAV)  را با قیمت ۸۵ هزار دلار راهی بازار می‌شود.

آزمایش پرواز بدون سرنشین وسیله نقلیه هوایی شخصی دراگون، گامی کلیدی برای ورود این وسیله به بازار در اوایل ۲۰۲۴، به تازگی تکمیل شده است. وسایل نقلیه هوایی فوق سبک توسط اداره هوانوردی فدرال (FAA) کنترل می‌شود و برای این وسایل، آموزش یا تجربه قبلی برای راه‌اندازی وسیله نقلیه لازم نیست. 

وسیله نقلیه هوایی شخصی فوق سبک دراگون، محصول روتور ایکس ایرکرافت، شرکت سازنده هلیکوپتر با دو سرنشین در آریزونا است. حداکثر سرعت دراگون، حدود ۱۰۰ کیلومتر در ساعت است و تا حدود ۱۱۳ کیلوگرم وزن را تحمل می‌کند. به گفته شرکت سازنده، این وسیله نقلیه هوایی با هر بار شارژ باتری، ۲۰ دقیقه پرواز می‌کند. 

شرکت اعلام کرده است که این وسیله نقلیه هوایی با چتر نجات بالستیک، سیستم برخاست و فرود خودکار مبتنی بر سنسور، ارابه فرود آلومینیومی  و پیکربندی با پروانه‌های هم‌محور ارائه می‌شود. اگر یکی از موتورها متوقف شود، موتورهای دیگر این نقص را جبران می‌کنند و شما می‌توانید فرودی ایمن داشته باشید. 

این وسیله نقلیه هوایی به صورت یک کیت برای مونتاژ، با قیمت اولیه ۸۵ هزار دلار به خریدار ارائه می‌شود. دراگون دارای هشت موتور و باتری‌های لیتیومی با مدت زمان شارژ دو ساعته است و با جوی‌استیک کار می‌کند.

در ماه‌های آینده چندین وسیله نقلیه هوایی شخصی از شرکت‌های مختلف، به بازار می‌آیند که تا حدی ناشی از سهولت ورود به بازار بدون نیاز به تاییدیه‌های نظارتی است. طبق اعلام اداره هوانوردی فدرال، وسایل نقلیه هوایی فوق سبک، به حیطه فعالیت‌های ورزشی محدود است و پرواز با آن‌ها در مناطقی به دور از مکان‌های پرجمعیت و عملیات هوایی مجاز است. 

طبق گفته «FAA»، یک وسیله نقلیه فوق سبک باید تک‌سرنشین باشد و کمتر از حدود ۱۱۵ کیلوگرم وزن داشته باشد. تبلیغات هوایی یا حمل بسته با این وسایل مجاز نیست و نمی‌توانند با سرعتی بیش از حدود ۱۰۰ کیلومتر در ساعت حرکت کنند. 

سایر وسایل نقلیه هوایی الکتریکی که برای حمل بیش از یک سرنشین ساخته شده‌اند، برای پرواز آزمایشی نیاز به گواهینامه صلاحیت پرواز از «FAA» دارند. این فرآیند تنها اولین گام در مسیر تجاری‌سازی خودروها و تاکسی‌های پرنده است.

ویدیویی از تست بدون سرنشین این وسیله نقلیه پرنده:

کد خبر 783386
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فناوری‌

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha