«اسکای درایو» از همکاری خود برای تولید تاکسی هوایی عمود پرواز شهری با کمپانی سوزوکی پرده برداشت. این عمود پرواز نسبت به نمونه اولیه آن ظرفیت حمل یک مسافر بیشتر را دارد.

اسکای درایو

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از نیو اطلس، سال گذشته، شرکت «اسکای درایو» (SkyDrive) که مقر آن در توکیو قرار دارد، اعلام کرد که قصد دارد یک سرویس تاکسی عمود پرواز را در نمایشگاه جهانی ۲۰۲۵ در اوزاکا، ژاپن راه اندازی کند. اکنون این شرکت در نمایشگاه هوایی پاریس حضور دارد تا تغییرات طراحی و مشخصات و قرارداد تولید را فاش کند.

تصاویر | تاکسی هوایی «اسکای درایو» آسمان توکیو را تسخیر می‌کند


تاکسی هوایی اولیه این شرکت با نام « SD-۰۵ » این شرکت تنها می‌توانست یک مسافر و یک خلبان را در خود جای دهد، اما اکنون ابعاد «عمود پرواز «اسکای درایو» که یک تاکسی هوایی برقی است که برخاست و فرود آن به صورت عمودی انجام می‌گیرد، به ۱۳ در ۱۳ در ۱۳ متر افزایش پیدا کرده و یک صندلی مسافری دیگر به ظرفیت آن افزوده شده تا عملکرد سودآورتر و تجربه راحت تر و لذت بخش‌تری را فراهم کند.

تصاویر | تاکسی هوایی «اسکای درایو» آسمان توکیو را تسخیر می‌کند


انتظار می‌رود که این پرنده برقی باتری با حداکثر وزنی در حدود ۱۴۰۰ کیلوگرم داشته باشد «اسکای درایو» همچنان  مانند مدل اولیه تاکسی هوایی این کمپانی ژاپنی با استفاده از ۱۲ موتور/ واحد پایه کار کند. در اصل، این تاکسی هوایی بر اساس طراحی یک «پهپاد بزرگ» که به شدت یادآور «۲X» برد کوتاه «ولوکوپتر» است که چندین سال است در حال انجام ماموریت‌های سرنشین دار است.

تصاویر | تاکسی هوایی «اسکای درایو» آسمان توکیو را تسخیر می‌کند


حداکثر سرعت این تاکسی پرنده قبلی مانند نمونه قبلی آن ۱۰۰ کیلومتر در ساعت است، اما محدوده هر بار شارژ به ۱۵ کیلومتر افزایش یافته است. این برد در مقایسه با برد پیش از ۲۵۰ کیلومتر که قبلا در عمود پروازهایی نظیر «Autoflight Prosperity» و «Joby S۴» شاهد آن بودیم، بسیار رقت انگیز به نظر می رسد. اما «ولوکوپتر» و «اسکای درایو» به وضوح احساس می کنند که این میزان برد برای نشست و برخاست روی  پشت بام‌های درون شهری برای دور زدن ترافیک شهری یا تورهای گردشگری کوتاه مدت کافی است.

بیشتر بخوانید:


طبق زمان‌بندی «اسکای درایو»، قرار است ساخت این هواپیما را در اوایل سال ۲۰۲۴ آغاز کند و برای این منظور این شرکت در حال ایجاد زمینه همکاری با شرکت «سوزوکی موتور» است، در همین راستا در مارس سال گذشته یک شرکت تابعه جدید برای تمرکز بر تولید در یکی از کارخانه‌های سوزوکی در استان شیزوکا ژاپن تاسیس کرد.

کد خبر 768638

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فناوری‌

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha