چهارشنبه ۲۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۰۷
۲ نفر

یک هواگرد عمود پرواز کاملا جدید در چین به آسمان رفته، اما این هواگرد شبیه هیچ یک از هواپیماهای ساخته شده به دست بشر نیست. این هواپیما در واقع بیشتر شبیه بشقاب پرنده‌ای است که گویی مستقیم از تخیلات ذهنی بشر سر به بیرون آورده است.

بشقاب پرنده

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از روزنامه سان، این هواپیما نیست، و مطمئنا پرنده یا مردی با شنل نیست، در عوض، اولین هواپیمای ساخته شده  شبیه به بشقاب پرنده است. اما این هواپیما به جای اینکه زاییده فکر مریخی‌ها باشد، توسط دانشمندان چینی مهندسی شده است.

تصاویر | بشقاب پرنده چینی هم رونمایی شد!


به گزارش رسانه محلی شنژن پیجز، اولین هواپیمای سرنشین‌دار برقی عمود پرواز جهان از شنژن چین پرواز کرد. این هواپیما که توسط شرکت علوم و فناوری «اشیا پرنده ناشناس شنژن » ساخته شده است، اما روند طراحی و ساخت این بشقاب پرنده سریع نبوده و در سه سال گذشته در حال توسعه بوده است.

فن این بشقاب پرنده دارای مجرای شش سوراخه با ۱۲ تیغه پروانه برای رسیدن به ارتفاع ۲۰۰ متری، حداکثر سرعت ۵۰ کیلومتر در ساعت و زمان پرواز ۱۵ دقیقه است. این بشقاب پرنده حتی می‌تواند روی آب فرود بیاید، البته فرود آن باید به آهستگی انجام گیرد.

تصاویر | بشقاب پرنده چینی هم رونمایی شد!

این هواپیمای آبی - خاکی همچنین می‌تواند توسط یک خلبان یا به صورت مستقل به پرواز در آید. این هواگرد شگفت انگیز چینی به صورت عمودی بلند می‌شود و فرود می‌آید، درست مانند کاری که به اعتقاد انسان‌ها بشقاب پرنده‌ها انجام می‌دهند. با این حال، این هواگرد عجیب هنوز جایگزین جت‌های شخصی یا تاکسی نخواهد شد.

بیشتر بخوانید:


شنژن پیجز در گزارش خود آورده است: در حال حاضر این محصول بیشتر برای گردشگری  و پرواز بر فراز نقاط دیدنی و اجراهای تبلیغاتی مورد استفاده قرار می‌گیرد و ثبت اختراعات جهانی را نیز به دست آورده است. بنابراین، در حال حاضر، برای کسانی که می‌خواهند سفر  یا سفرهای نسبتا طولانی داشته باشند، دور از دسترس است.

کد خبر 766971

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فناوری‌

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha