یکشنبه ۱۶ فروردین ۱۳۸۸ - ۱۴:۴۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: منابع خبری از دیدار یک هیئت از کنگره آمریکا با رئیس جمهوری سوریه در دمشق خبر دادند.

به گزارش مهر به نقل از خبرگزاری سوریه، بشار اسد یکشنبه (16 فروردین)  یک هیئت از کنگره آمریکا به ریاست "استیفان لینچ" یکی از نمایندگان دموکرات را در دمشق به حضور پذیرفت.

در عین حال پایگاه خبری النشره به نقل از سفارت آمریکا در دمشق اعلام کرد: در این هیئت که روزگذشته وارد دمشق شد، یکی از نمایندگان جمهوریخواه کنگره آمریکا نیز حضور دارد.

بشار اسد طی ماه‌های اخیر در گفتگو با یک نشریه آلمانی آمادگی دمشق را برای هر نوع همکاری به گونه‌ای که برای روابط دوجانبه سوریه و آمریکا و همچنین با کشورهای دیگر مفید باشد، اعلام کرد. [گفتگوی اسد با اشپیگل درباره دولت اوباما]       

تاکنون چند هیئت آمریکایی از کنگره آمریکا یکی به ریاست "بنیامین کاردین" یکی از عضای مجلس سنای آمریکا در اواخر بهمن ماه به دمشق سفر کرده‌اند.

پیش از این هیئت یعنی در اواخر ماه ژانویه، هیئتی دیگر از کمیسیون نیروهای مسلح آمریکا به ریاست " آدام اسمیت " به دمشق سفر کرد.

" جیمی کارتر" رئیس جمهوری اسبق آمریکا نیز طی ماه های اخیر بعد از ورود به دمشق از بیروت، در دیدار با بشار اسد درباره روند به اصطلاح صلح در خاورمیانه و چشم انداز آن و همچنین مذاکرات غیر مستقیم میان سوریه و رژیم اشغالگر قدس با میانجیگری ترکیه و نیز درباره بلندیهای جولان بحث و تبادل نظر کرد. [گفت‌و‌گوی کارتر با بشار اسد]

کد خبر 78223

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز