دوشنبه ۷ اردیبهشت ۱۳۸۸ - ۱۵:۱۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: بشار اسد با تاکید بر بر بازگشت بلندی‌های جولان به عنوان پیش شرط مذاکرات با رژیم صهیونیستی، گفت نمی‌تواند هیچ گونه مذاکره‌ای را با دولت راست افراطی اسرائیل پیش بینی کند

به گزارش ایسنا، بشار اسد رییس جمهور سوریه، در گفت‌وگو با روزنامه اتریشی دی پرسه، بر بازگشت بلندی‌های جولان تاکید کرد اما گفت که نمی‌تواند هیچ‌گونه مذاکرات صلحی را با اسرائیل در آینده‌ای نزدیک پیش بینی کند.

اسد گفت: در نهایت باید گفته شود سرزمین‌های اشغال شده‌ای وجود دارند که باید به سوریه باز گردانده شود. پس از آن ما می‌توانیم درباره صلح گفت‌وگو کنیم. ما نمی‌توانیم راه‌حل صلح آمیزی را با دولت‌های اسرائیلی که می‌آیند و می‌روند، داشته باشیم.

وی در ادامه افزود: من نسبت به دولت کنونی اسرائیل خوشبین نیستم. این دولت یک دولت راست افراطی است که از صلح حمایت نمی‌کند در حالی که صلح هدفی ثابت است که هرکس باید به طور مداوم در راستای دستیابی به آن فعالیت کند، حتی اگر شریکی نداشته باشد.

اظهارات بشار اسد در حالی ایراد شده است که بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی هر گونه مذاکرات با سوریه را به لغو هر گونه شرطی منوط کرده است.

آویگدور لیبرمن، وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی نیز گفته است که سوریه را به عنوان یک شریک واقعی برای هیچ گونه توافقنامه‌ای نمی‌شناسد

کد خبر 80020

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز