نگرانی از کمبود بارش در کشور باقی است و هنوز احتمال کمبود آب در کشور به‌دلیل خشکسالی کاهش نیافته است.

این امر با اظهارات یک مقام وزارت نیرو که بارش‌های اخیر 6درصد کمبود آب کشور را جبران کرد روشن می‌شود. به گفته این مقام وزارت نیرو هنوز کشور با 24 درصد کمبود منابع آب مواجه است.

ستار محمودی، مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران به فارس گفت: سال گذشته به‌دلیل کاهش بارش در کشور میزان آب پشت سدها نسبت به سال 86 حدود 12 درصد کاهش داشت.

وی افزود: میزان بارندگی در سال آبی جاری (مهر 87 تا شهریور 88) نسبت به‌مدت مشابه سال قبل که در نوع خود بی‌سابقه‌ترین سال از لحاظ خشکسالی بود یک درصد کاهش داشته و این رقم نسبت به سال گذشته 52 درصد و نسبت به بلندمدت 64 درصد کاهش داشته است.

مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران درخصوص بارش‌های اخیر در کشور اظهار داشت: بارش‌های اخیر 6درصد از کل 30 درصد کمبود آب کشور را جبران کرد بنابراین، کشور برای جبران کمبود ذخایر آبی حدود 24 درصد فاصله دارد. 

محمودی ادامه داد: بارش‌های اخیر بر آب کشاورزی اراضی دیم اثر خوبی داشته و قادر خواهد بود که یک فصل آبیاری را برای این اراضی فراهم سازد.  وی افزود: به لحاظ تاثیر این بارش‌ها بر ذخایر سدها باید گفت که نزدیک به 400 میلیون مترمکعب ناشی از این بارش‌ها بر میزان ذخایر سدها اضافه شده که این میزان نیز درصد محدودی را شامل می‌شود.

کد خبر 78154

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز