سازمان مدیریت بحران وزارت کشور بر اساس اعلام سازمان هواشناسی برای استان های شمالی بارش به همراه وزش باد و در پی آن کاهش دما پیش بینی کرد

در اطلاعیه سازمان هواشناسی کشور آمده است از امروز شرایط برای بارش، وزش باد و سپس کاهش دما در نوار شمالی کشور فراهم است و از این رو در این مدت در استان‌های اردبیل، مازندران، گلستان و خراسان شمالی وزش باد، بارش باران یا رگبار و رعد و برق انتظار می‌رود.

همچنین دریای مازندران در این مدت مواج و در جنوب غرب کشور به سبب گرد و غبار کاهش دید انتظار می‌رود.

همچنین بنابر اطلاعیه سازمان مدیریت بحران از اواخر امروز تا فردا بارش باران همراه با رعد و برق و وزش باد در نواحی جنوبی کشور شامل استان‌های بوشهر، فارس، کرمان، شمال هرمزگان و سیستان و بلوچستان پیش بینی می‌شود.

و از دوشنبه دمای هوا در سواحل دریای خزر به طور قابل ملاحظه‌ای افزایش می‌یابد از عصر این روز ابتدا در نوار غربی رگبار و رعد و برق آغاز می شود که به تدریج نیمه غربی کشور را در برمی گیرد و این شرایط با وزش باد شدید نیز همراه است.

و ازسه شنبه این شرایط به نیمه شرقی کشور کشیده می شود که در این روز علاوه بر بارش باران در سواحل دریای خزر به تدریج دمای هوا کاهش می یابد و دریای خزر مواج خواهد بود.

دراین اطلاعیه ستاد حوادث و سوانح غیرمترقبه ضمن درخواست آمادگی مسئولان استان‌های اشاره شده برای هماهنگی لازم با سایر ادارات به منظور اتخاذ تمهیدات لازم برای قابله با جاری شدن سیل یا هرگونه حادثه احتمالی از مسافران و ساکنان محلی خواسته شده است تا اصول ایمنی به طور کامل رعایت کنند

کد خبر 77572

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز