تعداد طبقات مجاز ساختمان‌سازی در گذرهای ۸ متری تهران یکی از مسائل مهمی است که این روزها از سوی کارشناسان شهری مطرح می‌شود، پرسشی که سوده نجفی عضو شورای شهر تهران نیز دیروز مطرح کرد و خواستار پاسخگویی شهرداری تهران در این باره شد.

ساخت و ساز

به گزارش همشهری، سوده نجفی، عضو هیأت‌رئیسه شورای اسلامی شهر تهران در تذکری خطاب به شهردار تهران گفت:‌ ماه گذشته بخشنامه‌هایی از سوی اداره کل شهرسازی و طرح‌های شهری و اداره کل تدوین ضوابط، نظارت و صدور پروانه به تمامی شهرداری‌های مناطق ۲۲گانه شهر تهران ابلاغ شده که احداث ساختمان‌های۷طبقه را در معابر ۸متری مجاز می‌داند که این بخشنامه بدون اخذ مجوز از شورا و کارشناسی‌های لازم است.

مهدی بهرام‌پور، مدیرکل شهرسازی و طرح‌های شهری شهرداری تهران در این‌باره گفت: آخرین ویرایش مبحث سوم مقررات ملی ساختمان در سال۱۳۹۵ حداکثر ارتفاع ۲۵متر (ارتفاعی بالغ بر ۷طبقه دارای کاربرد) را برای گذرهای با عرض ۸متر بیان می‌کند. در این زمینه پایبندی به مقررات ملی ساختمان نسبت به بخشنامه‌های داخلی شهرداری تهران اولویت دارد.

او افزود: بر این اساس هر ملکی که از گذر ۸متری دسترسی داشته باشد، ضوابط پهنه و مساحت عرصه، تعداد طبقات مشخصی خواهد گرفت که سقف آن تحت هیچ شرایطی از ۶طبقه نباید تجاوز کند و ابداً به‌معنای تعلق گرفتن ۶طبقه برای تمامی پلاک‌های واقع در گذرهای ۸متری نیست.

کد خبر 780914
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha