معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران گفت: تصمیمات کمیسیون ماده پنج عین طرح تفصیلی است.

حمیدرضا صارمی

به گزارش همشهری آنلاین، حمیدرضا صارمی در یکصد و هفتادمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران در واکنش به نطق پیش از دستور مهدی عباسی رئیس کمیسیون شهرسازی شورای اسلامی شهر تهران در خصوص تصمیمات کمیسیون ماده پنج با بیان اینکه تصمیمات عین طرح تفصیلی است، اظهار کرد: حداقل وسعت ۲۵۰ هکتار لحاظ شده و سه برابر و پنج برابر آن صراحت طرح تفصیلی است.

او افزود: زمانی که آقای حناچی معاون شورای عالی معماری و شهرسازی می‌شوند، نامه‌ای به آقای قالیباف ارسال می‌کنند که طرح آنها خلاف طرح جامع است؛ شاید حدود ۴۰ نامه نوشته شد. براساس یک مصوبه کمیسیون ماده پنج، محدودیت‌ها را برای شهر تهران انجام دادند که اثرات آن را می‌بینیم و آقای قالیباف، نجفی و افشانی زیر بار آن را نرفتند اما در سال ۹۹ به تصویب رسید.

صارمی تأکید کرد: تمام نامه نگاری‌ها مراودات طبیعی است؛ برخی از این نامه‌ها سیاسی بود که آقای قالیباف اجرا نکرد؛ پنج سال روی طرح تفصیلی تهران مطالعه شد و حدود ۴۰ دقیقه مشاور توضیح داد که بر اساس مصوبه کمیسیون ماده پنج حداکثر ۶۰ هزار نفر جمعیت افزوده می‌شود.

او با بیان اینکه در سال ۹۲ تعداد ۳۰ هزار فقره پروانه و پارسال ۱۰ هزار فقره پروانه صادر شده است، یادآور شد: مصیبت شکل گرفته در تهران به دلیل فشار تقاضا است و بعد خانوار ۱.۵ برابر کاهش یافته و فشار تقاضا برای تهیه مسکن افزوده شده است.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران با تأکید بر اینکه اگر قرار باشد در پرونده‌ای فردی ۲ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان سود ببرد باید پول خود را جمع کنیم و به این سمت ببریم، گفت: اساساً ساخت و ساز سودی ندارد و بر اساس همین مصوبه نیز سودی وجود نخواهد داشت. اگر سودی بود که تمام سرمایه‌ها به سمت ساخت و ساز می آمد؛ قیمت زمین باید ۵۰ درصد قیمت نهایی مسکن باشد.

او با بیان اینکه با انتقال پادگان دوشان تپه ۶ معبر بازگشایی می‌شود، افزود: ما در انتقال پادگان‌ها دنبال انتفاع نیستیم. در پادگان ساصد پنج معبر بازگشایی می‌شود. باید از مراجع این موضوع را بپرسیم؛ نهادهای نظامی به دنبال انتفاع نیستند و این یک توهین است. تمام تصمیمات حداقل ۵۰ بار رفت و برگشت دارد. بر اساس ملاحظات شهردار تهران به فرودگاه دست نزدیم.

لازم به ذکر است عباسی رئیس کمیسیون شهرسازی شورای اسلامی شهر تهران پیش از صحبت‌های صارمی گفته بود:« در اراضی دوشان تپه در منطقه ۱۳ استقرار جمعیتی بالغ بر ۱۵ هزار نفر تصمیم گیری شده است. فرودگاهی را ممکن است از کارکرد خارج کنیم که در شرایط اضطراری این زیرساخت می تواند کارکرد داشته باشد.»

صارمی گفت: مقام معظم رهبری سیاست های کلی نظام را ابلاغ کردن و در سیاست های شهری توسعه افقی و عمودی شهرها را مورد تأکید قرار داده اند.

کد خبر 780590
منبع: خبرگزاری شهر

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha