پرویز سروری؛ رئیس شورای ‌عالی استان‌ها : حادثه منطقه ١٩و ساخت‌وسازهای غیرمجازی که در این منطقه شاهد بودیم، خساراتی را به‌وجود آورد که منجر به از دست دادن ۵ نفر از همشهریان، نیروهای فراجا و کارکنان شهرداری شد.

قاسمی

این حادثه نشان داد ما باید در بحث ساخت‌وسازهای غیرمجاز هزینه‌های این موضوع را برای سودجویان بالا ببریم چراکه تا زمانی که برای متخلفین این نوع ساخت‌وسازها سود داشته باشد، حاضر هستند هزینه را پرداخت کنند و اقدام خود را پیش ببرند؛ برهمین اساس باید در این زمینه جرم‌انگاری شود تا با افرادی که جان مردم را برای سودجویی خود به خطر می‌اندازند برخورد قاطع و جدی صورت گیرد.

موضوع ساخت‌وسازهای غیرمجاز یک موضوع ملی است و در سراسر کشور شاهد آن هستیم به همین دلیل شورای‌ عالی استان‌ها موضوع جرم‌انگاری این ساخت‌وسازها را پیگیری کرده و کمیسیون معماری و شهرسازی و معاونت حقوقی شورای‌عالی استان‌ها، با کمک شهرداران کلانشهرها که این دغدغه را اعلام کردند به‌دنبال طراحی یک طرح جامع و مانع است تا از طریق مجلس با فوریت به نتیجه برسانیم.

علاوه بر این، موضوع ساخت‌وساز در حریم، یکی دیگر از مشکلاتی است که در تهران شاهد آن هستیم؛ این ساخت‌وسازها در تهران با کل کشور متفاوت است، اما بارها اعلام‌شده موضوع حریم با مشکل جدی روبه‌رو شده و مجلس باید مصوبه ‌خود را اصلاح کند؛ درحال حاضر با مشکل قانونی مواجه هستیم و حرائم با یکدیگر درگیر شده و به حدود هم وارد می‌شوند. این اختلافات در حرائم شهرها باعث سوءاستفاده سودجویان شده و مشکلاتی را در شهر ایجاد می‌کند.

در موضوع حریم شهرها در تهران، لازم است که استانداری و شهرداری تهران با یکدیگر به یک توافق مشترکی برسند و از مجاری قانونی این مسئله پیگیری و وضعیت آشفته موجود در حرائم شهرها رفع شود. هرچند که مشکل قانونی در این میان وجود دارد که باعث شده هیچ‌کدام قانع نشده و وضعیت هم در شرایط فعلی باقی بماند.

همچنین در موضوع ضابط قضایی نبودن نیروهای شهرداری‌ها باید گفت، با توسعه مسئولیت‌های شهری و تبدیل شهرداری‌ها از یک سازمان خدماتی به یک سازمان اجتماعی، به‌طور طبیعی در بحث ضابط قضایی شدن کارکنان شهرداری باید جدیت به خرج داده شود چراکه این موضوع باعث سرعت در انجام کارها شده و خود فراجا با مشکل کمبود نیرو مواجهه نخواهد شد

کد خبر 780600

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهردارى

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha