درختان خیابان ولی عصر، حدفاصل باغ فردوس تا پارک وی جوان‌سازی و با درختان با بن بالا جایگزین شدند.

یییییییییییییییی

به گزارش همشهری، معاون خدمات شهری شهرداری منطقه یک، با اعلام این خبر و با بیان اینکه طبق دستور سازمان بوستان‌ها درختان خشکی که پلاک‌شان در سامانه نهال ثبت و امور مربوط به کمیسیون ماده ۷ آنها انجام شده، باید به فوریت از شهر جمع‌آوری شوند افزود: «بر این اساس به دلیل بادهای اخیر و با توجه به اینکه به سمت فصل پاییز و وزش باد شدید و بارش‌های فصلی پیش می‌رویم و احتمال سقوط درختان و خطرآفرینی برای جان و مال شهروندان وجود دارد، طرح حذف درختان خشک پایتخت آغاز شده است. »

احسان صفایی ادامه داد: «قطع و جمع‌آوری درختان محدوده خیابان ولی‌عصر نیز بر در ادامه این سیاست و به فوریت انجام شد تا با معتدل شدن هوا کاشت مجدد و جوان‌سازی درختان انجام شود. »

وی با بیان اینکه درختان سبز خیابان ولی‌عصر(عج) هم با توجه به اینکه در نهر کاشته شده‌اند، ریشه‌های مستحکمی ندارند. یادآور شد: «در بهار امسال ٢ درخت خیابان ولی‌عصر(عج) بر اثر وزش بادهای شدید از محل خود خارج شدند. درختان خشک هم به‌مراتب آسیب‌پذیری بیشتری دارند و حادثه‌آفرین خواهند بود. »

قطع شبانه درختان دلیل بر مخفی‌کاری نیست بلکه به علت خلوتی معبر است

صفایی با اشاره به اینکه تصمیم قطع درختان خیابان ولی‌عصر(عج) توسط سازمان بوستان‌ها گرفته شد و در دستور کار قرار گرفت، ادامه داد: « اینکه قطع درختان شبانه انجام شده دلیل بر مخفی کاری نیست بلکه به این دلیل است که خیابان ولیعصر (عج) در شب خلوت است و خطر قطع درخت در این زمان کمتر است. »

معاون خدمات شهری شهرداری منطقه یک اضافه کرد : «کار قطع همه درختانی که در سطح شهر، ثبت سامانه نهال شده‌اند انجام می‌شود مگر اینکه درختی عمدا خشک شده باشد و شهرداری پیگیر بحث مالی آن با مالکین باشد که آن درختان دست‌نخورده‌اند.»

تشکیل کمیته صیانت از درختان خیابان ولی‌عصر (عج) در شهرداری

وی با بیان اینکه کمیته‌ای به نام کمیته صیانت از درختان خیابان ولی‌عصر(عج) در شهرداری داریم، یادآور شد: «مسئولیت این کمیته این است که در مناطقی که محور ولی‌عصر(عج) در آن واقع شده است، وضعیت درختان را رصد و در خصوص حفظ و نگهداری آنها دستور العمل صادر می‌کند.»

صفایی درخصوص موضوع ثبت میراثی بودن خیابان ولی‌عصر (عج) و لزوم مجوز میراث‌برای اقدام در این خیابان که در برخی رسانه‌ها مطرح‌شده، توضیح داد : « ممکن است خود خیابان ولی‌عصر (عج) بحث میراثی داشته باشد اما درختان خشک آن که جزء میراث حساب نمی‌شوند، ضمن اینکه تعهد ما در این محور این است که درخت خشک بعد از حذف حتما به‌صورت روتبال و با بن بالا جایگزین شود.»

معاون خدمات شهری شهرداری منطقه یک افزود: «در اردیبهشت امسال واکاری حدود ۳۰ اصله درخت به‌صورت روتبال با بن ۵۰ در خیابان ولی‌عصر(عج) داشتیم و برای زمان فعلی باید درختان خشک حذف و کنده کشی شوند و فضا آماده شود تا در فصل پاییز که امکان کاشت مهیا می‌شود کاشت درختان روتبال چنار جهت جایگزینی و جوان‌سازی شروع شود، برای این کار تعدادی درخت تهیه کردیم که در انبار فضای سبز منطقه موجود است و سازمان بوستان‌ها هم برای جبران کسری درخت اعلام آمادگی کرده است.

اخیرا در فضای مجازی فیلمی با عنوان «درخت کشی در خیابان ولیعصر (عج) » منتشر شده که طی آن به ثبت میراث خیابان ولیعصر (عج) اشاره داشته و قطع آنان را بدون مجوز میراث غیر قانونی عنوان کرده است.

کد خبر 780024

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهردارى

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha