به منظور حفظ و نگهداری ۲ هزار و ۶۳۵ درخت چنار خیابان ولی‌عصر (عج) که در بخش مرکزی تهران قرار دارند، مرکز تام شهرداری منطقه ۱۱ برای انجام تحقیقات علمی با دانشگاه تهران همکاری می‌کند.

ولیعصر

شهردار منطقه ۱۱ با بیان این که ۴ کیلومتر از خیابان ولی‌عصر (عج) با ۲ هزار و ۶۳۵ درخت چنار در محدوده این منطقه قرار دارد، از آغاز همکاری مرکز تحقیقات، آموزش و مشاوره فضای سبز این منطقه با دانشگاه تهران برای انجام تحقیقات علمی و ارائه مقالات ISI به مجلات علمی معتبر خبر داد. «نصرالله آبادیان» در این باره گفت: «دکتر متشرع‌زاده، عضو هیئت علمی دانشگاه تهران، به همراه سایر استادان و دانشجویان کارشناسی ارشد از درختان روتبال و کهنسال خیابان ولی‌عصر (عج) بازدید کردند.» او اضافه کرد: «در این همکاری، درختان کهنسال و درختان روتبال بالای ۱۰ سال و نیز نهال‌های چنار موجود در این خیابان مورد توجه قرار گرفت.» به گفته شهردار منطقه ۱۱، در تحقیقات مذکور تلاش بر این است که یک تقویم تغذیه‌ای مناسب برای درختان به صورت واحد ارائه و راهکارهایی برای کاشت گونه‌های گیاهی پالاینده خاک به منظور کاهش آلودگی‌های خاک ارائه شود.

در راستای حفاظت از خیابان تاریخی ولی‌عصر (عج) رسیدگی به وضعیت درختان چنار این خیابان به خصوص چنارهای قدیمی و ارزشمند در دستور کار شهرداری تهران قرار گرفته است به این منظور شهرداری منطقه ۱۱ مسئولیت بررسی و آسیب شناسی درختان در معرض خطر را عهده دار شده است. درختان چنار خیابان ولیعصر (عج) به عنوان یکی  از هویت های اصلی این خیابان از دیرباز مورد توجه همگان بوده است.

کد خبر 568434

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha