همشهری آنلاین - سپیده بهکام: حاصل معاملات بورس تهران در چهارمین روز از آغاز معاملات این بازار در سال جدید یعنی در روز ۱۱ فروردین، جابجایی ۳۱ میلیون سهم بود.

ارزش سهام معامله شده در روز سه‌شنبه ۱۱ فروردین ۸۸، بالغ بر ۵۳.۲ میلیارد ریال برآورد شد و شاخص کل قیمت سهام نیز در این روز ۱۸.۴ واحد رشد را تجربه کرد و به ۷ هزار و ۹۸۹ واحد نزدیک شد.

طی دادوستدهای این روز شاخص بازار اول (شاخص عملکرد تالار اصلی) ۱۳ واحد رشد کرد و شاخص بازار دوم (شاخص عملکرد تالار فرعی) هم نزدیک به ۴۱ واحد افزایش را در کارنامه خود به ثبت رساند.

معاملات انجام شده روی سهام بهنوش ایران بیشترین تاثیر را در روند رشد شاخص بورس تهران طی داوستدهای امروز داشت.

در این روز کاری سهام بانک کارآفرین با بیشترین حجم تقاضا روبرو شد و یک هزار و ۱۱۷ نفر اقدام به خرید حدود ۱۱ میلیون سهم این بانک به ارزش ۲۹ میلیارد ریال کردند.

پس از آن سهام پالایش نفت اصفهان با ۱۸۰ تقاضا برای خرید ۵.۱۷ میلیون سهم به ارزش ۲۸ میلیارد ریال پر تقاضاترین سهم بود و سهام بانک پارسیان هم پس از دو شرکت یاد شده با بیشترین حجم تقاضا طی معاملات امروز مواجه بود.

در این روز، ۲۲۶ نفر با مراجعه به کارگزاری‌های بورس تهران اقدام به خرید ۶.۸۷ میلیون سهم بانک پارسیان به ارزش ۱۰.۸۲ میلیارد ریال کردند.

پتروشیمی فارابی، ملی صنایع مس، صدرا (صنایع دریایی ایران، و کنتورسازی ایران هم پس از این شرکت‌ها به ترتیب پرتقاضاترین‌های بورس اوراق بهادار تهران در جریان معاملات امروز بودند.

در سوی دیگر بازار، امروز ۵۵۲ نفر ۵۵۱ هزار و ۳۰۰ سهم گل‌گهر به ارزش ۵.۵۶ میلیارد ریال را به فروش گذاشتند و ۸۱ نفر نیز از مالکیت ۴۷۷ هزار و ۲۲۳ سهم ماشین‌آلات تراکتورسازی به ارزش ۵.۴۲ میلیارد ریال انصراف دادند و این سهام را برای فروش عرضه کردند.

سمان اردبیل و آهک آذرشهر، سیمان دورود، سیمان هگمتان، سیمان فارس و خوزستان و سیمان ارومیه هم از دیگر سهامی بودند که امروز نام آنها در جدول عرضه بورس تهران به چشم می‌خورد و سهامدارن برای فروش این سهام دستور فروش صادر کرده بودند.

کد خبر 77900

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز