سه‌شنبه ۴ فروردین ۱۳۸۸ - ۱۴:۴۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: وزیر امور خارجه ایران که در صدر هیئتی به باماکو پایتخت مالی سفر کرده است با رئیس مجلس این کشور دیدار کرد.

به گزارش خبرنگار اعزامی واحد مرکزی خبر؛ منوچهر متکی در این دیدار با اشاره به روابط خوب و رو به رشد دو کشور بر اهمیت گسترش روابط پارلمانی تأکید کرد.

وی ایران و مالی را دو کشور اسلامی با دیدگاه‌های مشترک در حوزه بین‌الملل ارزیابی کرد و گفت: رایزنی مستمر دو کشور در این حوزه در بیشتر موارد به اتخاذ مواضع مشترک منجر شده است.

وزیر امور خارجه با اشاره به تهاجم رژیم صهیونیستی به لبنان و غزه افزود: شکست این رژیم در این دو تهاجم بیانگر فصل جدیدی در سیاست منطقه‌ای به نفع جهان اسلام است.

وی برگزاری کنفرانس فلسطین درتهران با حضور رؤسا و نمایندگان کشورهای اسلامی را اقدامی مهم ارزیابی کرد که برای حمایت کامل ازغزه صورت گرفت.

رئیس مجلس مالی نیز دراین دیدار گفت: عقاید مشترک دو کشور موجب اتخاذ مواضع مشترک در سازمان های بین‌المللی است و ما همیشه درکنار ایران و حامی ایران در سازمان های بین‌المللی و منطقه‌ای بوده‌ایم.

جوندا تراوُره افزود: ما به عنوان کشوری اسلامی در تلاش برای استقلال و عدالت، موضع مشترکی با جمهوری اسلامی ایران داریم هر چند دشمنان بسیاری در این راه با مانع تراشی در صدد از بین بردن تلاش های ما هستند.

وی اضافه کرد: دشمنان جهان متکی برعدالت کسانی هستند که تا دیروز به ویتنام حمله می‌کردند و امروز به عراق، افغانستان، لبنان و فلسطین حمله می‌کنند.

تراوره با بیان اینکه ما درکنار فلسطین، ایران و دیگر کشورهای اسلامی قرار داریم برگسترش روابط اقتصادی تأکید و همچنین از حضور ایران در طرح‌های اقتصادی کشورش استقبال کرد.

کد خبر 77663

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز