یکشنبه ۴ تیر ۱۳۸۵ - ۱۵:۴۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: در پی حمله‌ صبح یکشنبه مبارزان فلسطینی به یک پایگاه نظامی اسراییل ،ارتش رژیم صهیونیستی تمام گذرگاه‌های مرزی میان نوار غزه و مصر و اسراییل را مسدود کرد.

به گزارش گزارش منابع خبری عملیات صبح امروز را هشت مبارز فلسطینی از گردان‌های شهید عزالدین قسام ، گردان‌های ناصر صلاح‌الدین و  جیش‌الاسلام که گروهی ناشناخته و جدید است در جنوب غزه و در گذرگاه  کرم شالوم  انجام دادند که منجر به کشته شدن سه نظامی اسراییلی و ناپدید شدن یک نظامی دیگر این رژیم شد.

در حمله به پایگاه اسرائیلی  دو مبارز فلسطینی به نام‌های محمد فروانه  و  حامدالرنتیسی از اعضای جنبش جهاد اسلامی و کمیته مقاومت مردمی فلسطین به شهادت رسیدند.

ارتش رژیم صهیونیستی  به دنبال عملیات فلسطینی‌ها در نوار غزه، عملیات گسترده‌ای در جنوب نوار غزه آغاز کرد و نیروهای اسراییلی با پشتیبانی تانک و خودروهای زرهی وارد جنوب نوار غزه و نزدیک منطقه‌ کرم شالوم که حمله‌ فلسطینیان در آن صورت گرفت، شدند.

 از سوی دیگر محمود عباس، رییس حکومت خودگردان فلسطین روز یکشنبه با صدور بیانیه‌ای حمله‌به پایگاه نظامیان رژیم صهیونیستی در جنوب غزه‌را محکوم کرد وآن رانقض توافق‌های صورت گرفته میان گروه‌های فلسطینی دانست.

به گزارش منابع خبری فلسطین محمود عباس در بیانیه خود اعلام کرد که تحقیقات گسترده و سریع درباره عاملان حمله به این پایگاه اسراییلی انجام خواهد شد.

در بیانیه رییس حکومت خودگران تاکید شده است که از کمیته چارجانبه و جامعه جهانی نیز خواهیم خواست تا مانع تجاوز و عملیات اسراییل علیه غزه شود.

در بخش دیگری از این بیانیه آمده است در شرایطی که گفت وگوها فلسطینی‌ها ادامه دارد و همه درباره آتش بس و توقف عملیات ضد اسراییلی اتفاق نظر دارند نباید هیچ بهانه‌ای به اسراییل برای انجام عملیات نظامی ضد غزه و بستن گذرگاه رفح داده شود.

همچنین سامی ابوزهری سخنگوی حماس این حمله را واکنشی به اقدامات صهیونیست‌ها دانست.

ایهود المرت نخست وزیر رژیم صهیونیستی نیز با محکوم کردن این حمله، تشکیلات خودگردان و دولت حماس را مسوول آن دانست.

کمیته‌ مقاومت مردمی فلسطین با پذیرش مسوولیت این حمله، اعلام کرد که این حمله صبح امروز به پایگاه نظامی اسراییل در مناطق مرزی بین اسراییل و جنوب غزه صورت گرفت.

ابومجاهد، سخنگوی کمیته‌ مقاومت مردمی فلسطین گفت: مبارزان ما به پایگاه نظامی ارتش اسراییل در منطقه‌ی کرم شالوم حمله کردند. آنها موفق شدند چند خودروی اسراییلی را منهدم کرده و با سربازان اسراییلی درگیر شدند. این درگیری‌ها هم چنان ادامه دارد. تعداد مبارزان شرکت کننده در این حمله بیش از دفعات قبلی است.

کد خبر 776

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز