مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۲۸ تیر ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۰
۰ نفر

توت فرنگی شاه‌میوه فصل بهار و تابستان است. از فرصت استفاده کنید و با استفاده از آن، انواع و اقسام شیرینی‌ها و دسرها را بپزید.

توت فرنگی

همشهری آنلاین: تهیه رولت را از رولت توت فرنگی شروع کنید.

مواد لازم برای ۸ نفر 

۳ عدد تخم‌مرغ بزرگ
۱۲۵ گرم پودر قند
۱۲۵ گرم آرد ساده
یک ق س آب جوش

مواد لازم برای داخل کیک

۲۰۰ میلی‌لیتر خامه شیرینی زده شده
۲۵۰ گرم توت فرنگی ریز
۱۵ گرم مغز بادام پرک بوداده
یک ق چ پودر قند

۱. قالب مستطیل‌شکلی با ابعاد ۳۵×۲۵ سانتی‌متر آماده کنید و کف آن را با کاغذ مخصوص شیرینی‌پزی بپوشانید. سپس تخم‌مرغ‌ها و پودر قند را در کاسه‌ای بریزید و ظرف را روی دهانه کتری در حال جوش بگذارید و مرتب هم بزنید تا مایه‌ای غلیظ به رنگ کرم روشن حاصل شود.

۲. کاسه را از دهانه کتری بردارید و آرد را به‌همراه آب‌جوش به آن اضافه کنید و با همزن هم بزنید.

نکته: پیش از اینکه آرد را اضافه کنید، دو بار آرد را الک کنید. این کار به پوک بودن و پف کردن کیک کمک می‌کند. حالا دیگر مایه کیک آماده است.

۳. مایه کیک را در قالب بریزید و مدت هشت تا ده دقیقه در فر که از پیش با دمای ۲۲۰ درجه سانتی‌گراد گرم شده، حرارت دهید تا بپزد.

۴. کیک را همراه با کاغذ شیرینی‌پزی از قالب خارج کرده و بعد از جدا کردن کاغذ، سپس کیک را روی سطح کاغذ شیرینی‌پزی دیگری پهن کرده و همراه با کاغذ لوله کنید و دور آن دستمال آشپزخانه بپیچانید و کناری بگذارید تا سرد شود.

توت فرنگی را با چاقوی تیز برش زده و آماده کناری بگذارید. کیک را بعد از سرد شدن باز کرده و ابتدا خامه و سپس تکه‌های توت‌فرنگی را روی سطح آن بریزید. حالا دوباره شروع به لوله کردن خمیر کنید. برای این کار از کاغذ شیرینی‌پزی استفاده کنید.

۵. رولت توت‌فرنگی را با چاقوی تیز ببرید و روی هر برش مقداری پودر قند و بادام پرک بریزید. چند برش توت‌فرنگی هم کنار رولت قرار دهید.

یه‌جور دیگه

به جای خامه شیرین زده شده، از پنیر خامه‌ای هم می‌توانید استفاده کنید؛ البته آن‌وقت رولت چیزکیک خواهید داشت.

کد خبر 774692
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha